4p

Nagyon látványos számokkal nyitott az RTL Klub új realityje, a Farm, amely mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességben a legnézettebb műsor volt. A TV2 csak a távozó kollégákkal tudta "ellopni a showt".

Az első adás után ugyan voltak fanyalgó kritikusok a Farm kapcsán, mert szerintük csak egy vidéki környezetbe tett Való Világot kaptunk. A számok ugyanakkor azt igazolták, hogy a nézők még a falusi tivornyázást is szívesen nézték, hiszen a mögöttünk hagyott hét legnézettebb műsora a valóságshow hétfői nyitó adása volt. A műsor a 18-49-es korcsoportban ezt követően is kiemelkedő közönségaránnyal futott, még a hétvégi kiszavazást is közel minden ötödik tévé előtt ülő nézte. Ez már csak azért is számít jónak, mert szombat este játszott a horvátok ellen a magyar labdarúgó válogatott, amelynek az EB-szereplés szemmel láthatólag növelte az ázsióját.

Míg korábban a tétmérkőzések vonzottak hasonló arányban a nézőket, most egy barátságos találkozóval sikerült remek nézettségi számokat elérni. A focimeccset követte ugyanis a 18-49 éves tévénézők közül minden hetedik, ami a közmédia egyik legerősebb idei eredménye. A kereskedelemi célcsoportban a Dal című műsor sem tudta a nézőket ilyen arányban és számban elérni. Mindenesetre ez előrevetíti, hogy a nyári EB három magyar vonatkozású mérkőzése iránt kiemelkedő lehet majd az érdeklődés.


A szombati Farm-focimeccs csata nagy vesztese a TV2 lett, amely aznap tűzte műsorra az egyik leginkább közönségcsalogatónak számító filmjét, a Bazi nagy görög lagzit, ám az este folyamán (19-23 óra között)így is csak a készülékek előtt ülők 8,4 százalékát érte el. Más kérdés, hogy a csatorna számára messze ez lett a legsikeresebb főműsoridő a 12. héten, ami úgy véljük sokatmondó adat. A TV2 18-49-es korcsoportban a főműsoridőt tekintve soha nem ért még el ilyen alacsony átlagos közönségarányt. A mostani heti mutató 7,3 százalék volt, amelynél a Cool idén több alkalommal is tudott jobbat, és most is csupán 1,2 százalékponttal maradt el ettől. Szintén érdekes ha a TV2 számait az RTL Klub közönségarányával vetjük össze, a piacvezető csatorna ugyanis háromszor annyi készülékek előtt nézőt ért el, mint a TV2.

Így újul meg a Barcelona stadionja

A TV2 gyengélkedésének hátterében több ok is áll. Az biztos, hogy a hétköznapokon az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt már eddig is egy olyan párost alkotott, amelyre a TV2-nek nem volt válasza, most viszont a Farmnak köszönhetően az RTL Klub még egy fokozattal nagyobb tempót kezdett el diktálni.

Aligha szerencsés, hogy a TV2 ahelyett, hogy építkezni tudna, és a meglévő sikeres műsorai mellé újakat építene fel, most azzal van elfoglalva, hogy az etikailag kifogásolható hírműsora, a Tények miatt távozó szakembereket hogyan pótolja. A múlt hét krónikájához ugyanis hozzátartozik, hogy a Tények több, hosszú évek óta a műsorban dolgozó munkatársát vesztette el, akik eddig ugyan partnerek voltak a kétfejű tehenekről szóló bulvárhíradók elkészítéséhez, ám sajtóhírek szerint nem kívánnak asszisztálni a politikai lejárató kampányokat sugárzó műsorhoz. A Tények nézettségi számai a 12. héten a korábban megszokottnál gyengébbek voltak, így az erős nézettségű híradóra épülő esti műsorfolyam már az első lépcsőfoknál megbicsaklik.

Részben a Tényekben bemutatott riportok járultak hozzá ahhoz is, hogy a csatorna egyik közkedvelt arca, Friderikusz Sándor is bejelentette távozását. A műsorvezető felmondása – noha az általa kiadott közlemény szerint nem áll jelenleg szerződéses kapcsolatban a csatornával – azért is kellemetlen a TV2 számára, mert az Összezárva Friderikusszal tavaszi folytatása már be volt tervezve és a Nagy Duettel párban vélhetőleg ütőképes vasárnap esti kínálatot jelentett volna. A csatorna azt közölte, mivel a műsor Friderikuszra épült, így nélküle nem látják értelmét a formátum folytatásának, tehát tavasszal biztosan nem fog folytatódni. Így tehát a TV2 rövid távú tervei is borultak, ami a nézettségi adatok szempontjából még akkor is érzékeny veszteség, ha nem egyetlen műsoron múlik a siker.

A 12. héten a 18-49 éves célcsoportban esténként (19-23 óra között) az RTL Klub minden nap felülmúlta a versenytársait, átlagos közönségaránya 21,9 százalékos volt. Eközben a TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 7,3 százaléka nézte. A második számú kereskedelmi adót viszonylag szorosan követte az RTL-csoport két kábelcsatornája, a Cool (6,1% SHR) és a F+ (5,8% SHR). A Viasat3 is felfele kapaszkodott, és 4,4 százalékot ért el heti átlagban, miközben a Duna TV (2,1% SHR) látványosan visszaesett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!