3p

A műszaki áruházláncot működtető Euronics Kft. 43,9 milliárd forint árbevételt és 2,1 milliárd forint üzleti eredményt tervez az idén, szemben az egy évvel korábbi 40,7 milliárd bevétellel és 1,7 milliárd forint nyereséggel. A cég idén az LCD tévék piacán 30 százalékos részesedést ért el, így – ennek köszönhetően is - a válság ellenére is növelte eladásait.

Hegedűs Katalin, a társaság kereskedelmi igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, az idén 119 városban 134 üzletet működtetnek 66 ezer négyzetméteren, ezer alkalmazottal.

Rohrböck András, a beszerzői csoportként működő Euronics Kft. egyik tulajdonosa, a Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója szerint idén az első három-négy hónapban a műszaki piac a darabszámot nézve 8-9 százalékkal esett vissza, ám ez az Euronics forgalmát nem érintette, mivel az első negyedévben 4-5 százalékkal tudta növelni eladásait.

Az értéket tekintve hasonló a helyzet, míg a piac átlagosan 10-15 százalékkal esett vissza, az Euronics az első négy hónapban mintegy 15 százalékot nőtt. Ennek hátterében részben a piacszerzés áll, például a viszonylag drágább LCD TV-k piacán a társaság 30 százalékos részesedést ért el. A másik ok pedig az, hogy forintban számítva több termék ára is nőtt.

Az ügyvezető hozzátette, a nagy kérdés most az, hogy mi történik az év hátralévő részében. Úgy vélte, június végén már tisztábban lehet látni, bár abból, hogy az Elektropont bezárta mind a 75 boltját a magyar piacon, az Euronics mindenképpen további hasznot szeretne húzni. Az Elektropontnak éves szinten mintegy 22 milliárd forint volt a forgalma.

Az ügyvezető elmondta azt is, hogy az Euronics-nak átlagosan 25 százalékos a részesedése a magyar piacon, ezzel a második legerősebb szereplő. Ezen belül a nagy háztartási gépek területén 30 százalék feletti, míg a szórakoztató elektronikában 20 százalékos a részesedése.

A magyar piacon működő Euronics Kft.-t 2001-ben alapította a hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. és a veszprémi Vöröskő Kft., amelyek jelenleg 68, illetve 66 üzletet működtetnek. Az Euronics közös magyar és nemzetközi beszerzést tesz lehetővé számukra, illetve országos marketing támogatást nyújt, s tagja az Euronics Európának

Az európai műszaki kiskereskedelemben érdekelt Euronics-et 1990-ben hozták létre német, belga, holland, spanyol és olasz cégek. A társasághoz, mint beszerezői csoporthoz jelenleg 29 országban több mint 11 ezer bolt tartozik. Az Euronics éves bevétele az idén meghaladja a 14 milliárd eurót.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!