Széles Gábor utalt arra, hogy járműfejlesztési stratégiájukban építenek az Ikarus 200-as, 300-as, illetve 400-as buszcsalád eredményeire, tekintettel vannak az üzemeltetés költségére, illetve a környezetvédelmi elvárásokra. Jelezte, hogy április-májusban ajánlanak a fővárosnak egy olyan saját fejlesztésű technikai megoldást a járművek üzemeltetésére, amely forradalmasíthatja a tömegközlekedést.
A cég a tervek szerint Székesfehérváron évi 200-400 darab autóbuszt gyártana hazai, illetve a kelet-közép-európai piacra. Oroszországban is kapacitást alakít ki a társaság évi 1-2 ezer jármű összeszerelésére illetve felújítására, Kínában pedig évi 10 ezres kapacitás létrehozását tervezi, mindezeket technológiai transzfer révén. Széles kitért arra, hogy több országban is élénk érdeklődés van az Ikarus járművek iránt.
Kérdésre válaszolva az elnök elmondta, nehéz most megmondani, mennyibe kerülne pontosan a sorozatgyártás beindítása, de jelezte: ehhez tőkeforrást tudnak szerezni. Azt sem lehet pontosan megmondani, hány dolgozó alkalmazását jelenti majd a gyártás beindítása. Rámutatott: a létszámbővülés a beszállító cégeknél is megjelenik. Széles Gábor jelezte, szeretnék, ha az Ikarus márkanév ismét hungarikum lenne.