3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2009 szeptemberében Magyarországon tizenhatezerrel, 1,083 millióra bővült a digitálisan televíziózó háztartások száma, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,0 százalékról 32,5 százalékra csökkent. A második Digi piaci része 23,9 százalékról 24,1 százalékra emelkedett, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 19,2 százalékról 19,8-ra növelte részesedését.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásra épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók szeptember végén összesen 2,459 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

Szeptemberben a vizsgált körben a digitalizáltság 43,5 százalékról 44,0 százalékra emelkedett. Ugyanekkor az előfizetői körön belül 8 ezerrel 1,376 millióra csökkent az analóg előfizetéssel rendelkezők száma.

A digitális előfizetéseken belül 10 ezerrel 347 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők, és 6 ezerrel 736 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 13,7 százalékról 14,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya, míg a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,8 százalékról 29,9 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 56,5 százalékról 56,0 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma szeptemberben 730 ezerről 736 ezerre nőtt. A piacvezető Digi részesedése 54,3 százalékról 53,3 százalékra, a UPC-é 25,1 százalékról 24,9 százalékra csökkent, a Magyar Telekom pedig 15,3 százalékról 16,5 százalékra növelte részesedését.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,721 ezerről 1,723 ezerre nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,384 millióról 1,376 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 337 ezerről 347 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,8 százalékra csökkent (augusztusban 36,3 volt), a második Magyar Telekom részesedése 20,9-ről 21,2 százalékra, a harmadik Digié pedig 11,1 százalékról 11,6 százalékra nőtt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!