2p

A forró italok közül a kávé kiskereskedelmi értékesítése mennyiségben 3 százalékkal nőtt 2004 október-2005 szeptember között, az előző hasonló időszakhoz képest. A tea bolti forgalma stagnál - közölte az ACNielsen piackutató vállalat.

Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, 2005 augusztus-szeptemberben, az előző év hasonló periódusához képest. Egyedüli kivétel az instant kávékeverék, amelynek átlagos fogyasztói ára 1 százalékkal emelkedett. A legnagyobb és a legkisebb szegmens, a pörkölt kávé és a keverékek piaci részesedése csökken, az instanté növekszik, ugyanebben az időszakban.

A kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávénál 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberre, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált, ha a legutóbbi két augusztus-szeptemberi időszakot összehasonlítjuk. Hét százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.

Az összes tea bolti értékesítésén belül a legnagyobb szegmens, a tradicionális fekete tea piaci részesedése mennyiségben is, értékben is csökken. Erősödik viszont a gyógytea pozíciója. A kereskedelmi márkás tea piaci részesedése ugyan növekszik; de a 2005 augusztus-szeptemberben mért 9 százalék még elmarad a napi fogyasztási cikkek kereskedelmi márkáinak átlagos forgalmi részesedésétől.

Értékben a kávé 40 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma stagnál 2004 október-2005 szeptember között, az előző tizenkét hónaphoz képest. Ugyanakkor a tea 8 milliárd forintot meghaladó forgalma 3 százalék pluszt mutat, értékben. A mennyiségi eladásokból egyre nagyobb a rész jut a modern bolttípusokra. Mindkét termék forgalmából egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű üzletek, amelyek mindössze 3 százalékot képviselnek az élelmiszerboltok közel 24 ezer egységből álló hálózatából. Az erős koncentrációból is kiemelkednek a valódi gyümölcs teák: 77 százalékot a 400 négyzetmétert meghaladó üzletek értékesítettek, az egy évvel korábbi 72 százalékhoz képest.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!