4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Malév középtávú költségcsökkentő stratégiájának részeként összesen 307 aktív és jelenleg is jogi állományban lévő munkatársának mond fel. A pilóták szakszervezete kritizálja a lépést, és nem tartja kizártnak, hogy sztrájkba lép.

Sokan búcsúznak

Az elbocsátott munkavállalók között 78 pilóta található, közülük 31 évek óta fizetés nélküli szabadságon van; ők eddig külföldi légitársaságoknál dolgoztak, közölte a légitársaság. Ez azt jelenti, hogy a felmondás a Malévnál jelenleg szolgáló pilóták közül kevesebb mint ötvenet érint, közülük 34 repült a most megszüntetett hosszú távú járatokon.

Ezzel szemben a Malév pilótáinak szakszervezete, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete (Hunalpa) azt állítja, hogy a magyar légitársaság 300 pilótája közül hétfőn ennél több, mintegy száz kapta meg felmondólevelét.

Leépítés az új stratégia jegyében

A vállalat közleményében hangsúlyozta, hogy az idén kialakult iparági helyzet számos nagy múltú légitársaság bezárásához, több ezer dolgozó elbocsátásához vezetett eddig a világban. Az alkalmazkodás jegyében a társaság középtávú stratégiát fogadott el, amelynek részeként leállítják a folyamatosan veszteséget termelő hosszú távú járatokat, erőforrásaikat pedig Európára összpontosítják.

A Malév flottáját is átalakítja: költséghatékony, lényegesen alacsonyabb fogyasztású gépeket állít forgalomba. A jelenleg is folyamatban lévő elbocsátásokat a társaság már augusztus elején bejelentette

A Malév szerint a létszámleépítés minden jogszabálynak megfelel. A vezetés - a törvényben előírt 15 napos konzultáció helyett - több mint egy hónapon át tárgyalt a központi üzemi tanáccsal és a cégnél működő hat szakszervezettel, teszik hozzá.

Sztrájk is elképzelhető

Az érdekképviseleti szerv viszont úgy véli: a takarékossági intézkedések ésszerűtlenek. Egyúttal hiányolja a légitársaság menedzsmentjének szakértelmét, túlzottnak tartja a vezetőség létszámát, és nem látja sem a közép-, sem a hosszú távú koncepciót.

Ferenczi Zsolt, a Hunalpa ügyvivői testületének tagja ennek nyomán nem tartja kizártnak, hogy a csoportos létszámleépítés elleni tiltakozásul esetleg munkabeszüntetést tartanak az érintettek, adja hírül az MTI.

Ferenczi Zsolt jelezte azt is: nem értik, miért a magyar szakembereket bocsátják el, amikor a légitársaságnál román és moldovai pilóták is dolgoznak.

Mint ismert, a cég 2007 novemberében csoportos létszámleépítés keretében már elbocsátott 120 főt (az akkori létszám hat százalékát). Igaz, még ezt figyelembe véve sem merítette ki a privatizációs szerződésben vállalt, három évre megengedett harminc százalékos elbocsátási keretet.

A Malévot még 2007 tavaszán privatizálta a Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó AirBridge Zrt. Idén augusztus közepén nyilvánvalóvá vált, hogy az orosz üzletember légiipari szövetsége, az AiRUnion a csőd szélén áll, ez azonban - hivatalos közlések szerint - nem érinti a Malév működését.  

Harmincmillió euró a Malévnak

Az Abramovics-birodalom összeomlásának Malév-vonatkozásaival kapcsolatban Budai Bernadett kormányszóvivő kedden közölte: azokat a szerződési feltételeket, amelyeket az AirBridge Zrt. a privatizációs szerződésben vállalt, és amelyek mögött fedezet is mutatkozik, a tulajdonosok teljesítik. Hozzátette: az eddigi kormányülések napirendjén semmiféle formában nem szerepelt a Malév ügye.

A légicég szerint szeptember negyedikén a Vnyeseconombank (VEB) és az AirBridge, illetve az AirBridge és a Malév aláírta a légitársaság átalakításának finanszírozását szolgáló megállapodást. Ezáltal a Malév összesen harmincmillió euró forráshoz jut. Ezáltal az AirBridge Zrt. teljesítette a 2007. február 23-i privatizációs szerződésben vállalt teljes pénzügyi kötelezettségét, közölte korábban a Malév.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!