3p

A magyar állam a múlt év utolsó napján teljesítette a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) Rt.-ben vállalt 299,97 millió forint tőkeemelési kötelezettségét, és így tulajdoni hányada a magyar-osztrák vegyesvállalatban 52,2 százalékról 54,8 százalékra emelkedett.

Siklós Csaba, a GySEV vezérigazgatója az új kibocsátású részvényeket szerdán sajtótájékoztatón adta át a magyar állam képviselőjeként jelen lévő Horváth Zsolt Csabának, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkárának.

A GySEV tulajdonosai, a Magyar Állam, az Osztrák Államszövetség és a Speditions Holding nevű, az osztrák államvasutak közvetett tulajdonában lévő cég, még 2004-ben döntött arról, hogy 2008 végéig 5,8 milliárd forintra emeli a társaság akkori négy milliárd forintos jegyzett tőkéjét. Az osztrák állam egy összegben teljesítette a vállalt kötelezettségét, a magyar állam pedig négy egyenlő részletben teszi.
A múlt év végi tőkeemelés után az Osztrák Államszövetség 38,6 százalék, a Speditions Holding pedig 6,6 százalék tulajdoni hányadot birtokol a magyar-osztrák vasúttársaságban.

Horváth Zsolt Csaba a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy hamarosan befejeződnek a tárgyalások az osztrák féllel a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal közös kezeléséről és üzemeltetéséről. Ennek eredményeként három év múlva évi két millió tonnával emelkedhet a GySEV áruszállítási mennyisége.

A GySEV a magyar oldalon évente 2,6-2,7 millió utast szállít, az osztrák oldalon pedig évi 1,3-1,4 millió az utasok száma - tájékoztatta az újságírókat a vezérigazgató. Hozzátette: a magyar oldalon évi 6 millió tonna, az osztrák oldalon pedig évi 6,2 millió tonna a szállított áru mennyisége.

A vasút liberalizációja előnyt jelent a GySEV számára - mondta a vezérigazgató-helyettes. A kis magánvasutakhoz képest nagy, a nagy vasutakhoz képest pedig nagyon rugalmas a GySEV. Ausztriában már előrehaladott tárgyalások folynak az osztrák államvasutak vonalának használatáról.

A szlovák vasúti áruszállító társaság privatizációja mindenképpen előnyt jelent a GySEV-nek, hiszen tulajdonosai, mind az osztrák, mind a magyar állami tulajdonban lévő vasúttársaságok pályáznak. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy tavaly átlagosan 9,5 százalékos béremelés volt az 1650 magyar munkavállalót foglalkoztató társaságnál, és az idén is hasonló bérfejlesztés lesz.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Beadta pályázatát a MÁV a szlovák árufuvarozó privatizációján
Nagyvállalatok erősítenék az ország logisztikai szerepét
Ausztriában sem jó üzlet a vasút
Csak egy vasúttársaság volt nyereséges itthon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!