2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly összesen 154,7 milliárd forintot költöttek reklámra, 2003-ban a piaci költés még csak 134 milliárd forintot ért el. Az online médiaköltés 60 százalékkal emelkedett, ezzel a legdinamikusabban növekvő szelete a szektornak.

[ajanlo=146][igazitas=left/]A Magyar Reklámszövetség csütörtöki közleménye szerint hazánkban a reklámköltések értéke folyamatosan nő. A növekedés azonban az MRSZ becslése alapján sokkal kisebb, mint a listaáron számolt reklámköltési adatok mutatnak. Míg 2000-ben a becsült reklámköltési adatok a listaáras számításhoz viszonyítva a felét tették ki, 2004-ben csaknem a harmada a valós költések aránya. A szövetség szerint a különbség oka elsősorban a mennyiségi kedvezmények drasztikus növekedése.

Az MRSZ vizsgálata szerint a hazai reklámköltések egy év alatt 134,9 milliárdról 154,7 milliárd forintra növekedtek. Az előző évhez viszonyítva listaáron mintegy 20 százalékos a reklámbevételek növekedése. Az MRSZ becslése szerint 2004-re 14,6 százalékkal nőtt a reklámtorta.

A nyomtatott sajtó és a televízió 2003-as, szinte azonos nagyságú két nagy szelete - 41,3-41,3 százalék - 2004-re kissé módosult: a televíziós költés aránya 41 százalék, 63,8 milliárd forint, a nyomtatott sajtóé 39 százalékra, 60,3 milliárd forintra csökkent.

A legdinamikusabb, mintegy 60 százalékos növekedést az online szolgáltatók produkálták: az internetes tortaszelet 3,5 milliárd forintos reklámbevétellel, amely így 2 százalékos részesedéssel bír a teljes piacot tekintve.

A rádiós költések 39 százalékkal emelkedtek, a tortaszelet nagysága így 12,5 milliárd forintos bevétellel 8 százalék. A növekedésben nagy szerepe van a helyi rádióknak. A közterületi reklám 9 százalékos részesedést szerzett, míg a mozi részesedése a reklámtortából 1 százalék körül mozog. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Magyar márkákra lehet voksolni az interneten
A világmárkákra buknak a magyarok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!