3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szupermarket bolttípus az átlagot jóval meghaladó mértékben növelte eladásait 2007-ben, a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriából. A szupermarketek vásárlói különösen sok húskészítményt, sajtot és gyümölcslevet tesznek a kosarukba.

Tovább bővült a szupermarketek hálózata: tavaly 23, idén eddig kilenc új egységet nyitottak, és ezzel számuk 406-ra emelkedett. A Tesco hat, míg a Spar három szupermarketet nyitott idén eddig.

A szupermarket fő vonzereje hagyományosan az élelmiszer. Ezt bizonyítják a Nielsen adatai is: élelmiszerből a szupermarket csatorna értékben mért forgalma jóval az átlag felett, 18 százalékkal emelkedett tavaly, az előző évhez képest. Ugyanakkor a csatorna piaci részesedése tavaly egy százalékponttal, tíz százalékra  nőtt a Nielsen által mért 90 kategória értékben mért bolti eladásaiból, az előző évhez viszonyítva.

Ezt a tíz százalékos piaci részesedést a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszerkategória közül a következőkben haladja meg a szupermarket: Húskészítmény, sajt, gyümölcslé, tejföl, hűtött szeletes édesség és gyümölcsjoghurt, áll a társaság közleményében.

Ha végigtekintünk a 90 kategóriában a szupermarketek piaci részesedésén, akkor a legnagyobb számot a müzlinél találjuk (21 százalék). Utána, valamivel alacsonyabb aránnyal találjuk a mélyhűtött félkész sajtot és a paradicsomlevet.

A Nielsen cenzusa szerint egyre nagyobb a szupermarketek átlagos eladótere. Múlt év végén 606 négyzetmétert regisztráltak, egy évvel korábban 587-et, míg előtte 572-t.

Az összességében kedvező eladási adatok a szupermarket vevőkre gyakorolt vonzerejét tükrözik. A fogyasztók boltválasztásában legfontosabbak éppen azok a tényezők, amelyek a szupermarket fő jellemzői.

A magyar vásárlók igényei 

A magyar vásárlók számára ugyanis a kedvező ár/érték arány mellett elsők között szerepel a megfelelő választék, amelyhez hozzátartozik a könnyen áttekinthető és vonzó termékkihelyezés is. A vevők szeretik rövid idő alatt és könnyen megtalálni mindazt, amire szükségük van. Ugyanakkor értékelik a személyzet által nyújtott szolgáltatásokat, valamint a gyorsaságot a pénztárnál.

A vásárlók elvárják, hogy egy üzletben a pénzükért cserében értéket kapjanak. A jó  bolti akciók, promóciók és a saját márkás termékek segíthetik a bolttal kapcsolatos percepciókat abba az irányba terelni, hogy a vevők előnyös ár/érték viszonyt érzékeljenek.

A szupermarket előnyös megítéléséhez járul hozzá, hogy a vevők egy csoportja külön odafigyel a minőségi termékekre. Itt a vevők nagy része nem csak a minőségi termékek jelenlétét várja el, például friss áruból vagy készételekből, hanem fontos a számára megfelelő választék is a magas minőségű árucikkekből.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!