4p

Az első hetek sikere után kezd elfáradni a Ninja Warrior Hungary, viszont a Sztárban sztárra továbbra is szívesen kapcsolnak a nézők.

Viszonylag stabil számokat hoz továbbra is a Sztárban sztár, amely – egy kissé furcsa képzavarral élve - egyértelműen állócsillag a TV2 egén. A műsor továbbra is a legnézettebb programnak számít mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében. Míg a 18-49-es kategóriában közel félmillió nézővel büszkélkedhet, addig a 4 év felettiek körében továbbra is bőven 1,3 millió feletti számokat hozott.

Az éllovas műsortól kezd menthetetlenül leszakadni az X-Faktor, ami abból a szempontból prognosztizálható volt, hogy nem sikerült kiemelkedően tehetséges előadókat összeszedni. Ráadásul olyan eladható történet miatt sem tapadnak a nézők a képernyőkre, mint amilyen annak idején Zámbó Jimmy fiáé volt. A fiatalabbakat tömörítő 18-49 évesek között a műsor még tartja a második helyét, de az idősebbek már egyre kisebb számban követik szombat esténként. A teljes népességben így már a 900 ezres nézőszámtól is messze került, emiatt a legnézettebb műsorok rangsorában is csak az 5. a tehetségkutató.

Az énekeseket ugyanis ebben a célcsoportban megelőzi mindkét csatorna hírműsora, továbbá a Konyhafőnök VIP. A gasztronómiai vetélkedő a kereskedelemi célcsoportban is jó számokat hozott, ott a lista 6. helyére került. Úgy tűnik, ezzel a műsortípussal nem tud hibázni az RTL Klub, ráadásul immár ez a legfontosabb programelem a hétköznapi nézettség generálásánál, hiszen a korábban nagyon fontos szerepet betöltő Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is gyengébben muzsikál. Utóbbi esetén persze magyarázat, hogy a programstruktúra most ősszel nagyon nem kedvezett a szappanoperának, hiszen az este 10 órás kezdés sokak számára lehet túl késői.


Hiába hoznak mérsékeltebb számokat az RTL fontos hétköznapi műsorai, hétfőtől péntekig ismét verhetetlen volt a csatorna a 18-49 év közöttiek körében. Ebben a korcsoportban ugyanis kedd és péntek között TV2 szokásos műsorai igen visszafogottak voltak. Pedig pont az október végi, november elejei időszakra élesítette a csatorna a korábban messze legjobban teljesítő műsorait, a Vigyázat gyerekkel vagyok, illetve a Majka féle 50 milliós játszmát. Ám a korábbi évadoktól messze elmaradó számok miatt a hétköznapokon ismét komoly különbség alakult ki a csatornák között. Ráadásul az elmúlt két hétben hétfőnként taroló Ninja Warrior Hungary sem tudott újat hozni, a nézők pedig szemlátomást nem akarják 2,5 órán keresztül nézni az akadályokon küzdő, illetve gyakran leeső honfitársaikat. Így a TV2 nagy költségvetéssel készülő produkciója nem tudta megnyerni. A műsor egyébként a kereskedelmi célcsoportban nagyobb arányban ültette a képernyők elé a nézőket, mint a teljes lakosság esetén.

Érdemes megemlíteni z RTL Klub kapcsán, hogy elég jól ültek fel az ismét fellángolni látszó Star Wars lázra, hiszen a vasárnap este vetített második rész kifejezetten jó számokat hozott a 18-49 évesek körében. Más kérdés, hogy a nézőket nem a TV2-től szívta el, hanem a kábelcsatornáktól, így részben saját csoporttársaitól. Igaz más műsorokkal viszont felfele tudták húzni a számokat, így például a múlt héten debütált új sorozattal, az Oltári csajokkal. Az Erdész lányok szerelemmel, intrikákkal és cselszövésekkel tarkított életét nyomonkövető sorozat első epizódja 5 százalékos közönségarányt (SHR, RTLII) ért el a kereskedelmi célcsoportban. Ez a szám a 18-49 éves korcsoport körében majdnem duplája az RTLII napi 2,8 százalékos (SHR) főműsoridős csatornaátlagának.

Ha a közmédia legsikeresebb pogramjait nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy ismét sportműsorokkal vétette észre magát a médiavállalat. A szerda esti BL-mérkőzés kimagasló számokat produkált a csatorna csoport szintjén, mellette pedig a Gumimacik fért még fel a 18-49 korcsoport legjobb 50 műsorát tartalmazó listájára.


A mögöttük hagyott héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, így hétből hat napon az RTL Klub volt a győztes, míg a vasárnap estét a TV2 nyerte. Ennek ellenére a képernyők előtt ülők kisebb százalékban ültek le csatorna műsorai elé. Átlagosan 16,9 százalék nézte az RTL Klubot, míg a TV2 12,2 százalékot ért el. Az RTL kábelcsatornái közül a F+ (4,4% SHR) visszacsúszott, a Cool (3,8% SHR) tartotta az egy héttel korábbi eredményét. A középmezőny végén a Viasat3 (2,5% SHR) előrébb lépett, míg a Duna TV (1,7% SHR) stagnált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!