3p

A Tréning Kerekasztalt alkotó cégek belső felmérést végztek a magyar tréningpiacról. Tekintse az Olvasó a Tréning Kerekasztal szubjektív véleményének az alábbiakat.

Tavaly decemberben és idén januárban a Tréning Kerekasztalt alkotó cégek (Ad Sidera, Business Success, Concordia, Door Training, Easy Learning, Human Telex Consulting, Mercuri, Profil Tréning, Omegaglen, TMI) belső felmérést végztek a magyar tréningpiacról.

Megjegyezzük, hogy a megállapítások a tréningpiac meghatározó cégei véleményének összesítéséből adódnak, így a piac megítélésének tekintetében egyfajta reprezentativitásról beszélhetünk, ugyanakkor ez semmiféleképpen nem tekinthető statisztikai értelemben vett reprezentativitásnak. Tekintse tehát az Olvasó a Tréning Kerekasztal szubjektív véleményének az alábbiakat.

A magyar tréningpiac 1998-2000. között folyamatosan tovább bővült, forgalma a tavalyi évben mintegy 6-8 milliárd forint között alakult. A bővülés oka (összhangban az országos növekedés tendenciáival) már nem elsősorban a külföldi vállalatok újabb magyarországi nagybefektetéseinek, hanem a közepes és kisebb méretű hazai vállalkozások bekapcsolódásának köszönhető. A megbízások elnyeréséért ádáz verseny zajlik, a tenderek a piac 30-40%-ára jellemzőek, a tréningpiaci szereplők együttműködése előfordul, de nem jellemző. A regionális megbízások, tréningmegoldások ma már nem ritkák.
A megrendelői oldalon, a jobb információellátottságnak és a már eddig felhalmozódott tapasztalatoknak köszönhetően, az ügyfelek "kifinomodása" figyelhető meg.

A megbízó személyek között, némi felsővezetői dominancia mellett (vagy ezek ellenére?) viszonylagos egyenletes korbeli és nembeli (53% nő) eloszlásról beszélhetünk, a nemzetiségi hovatartozás alapján a megrendelőknek mintegy 80%-a magyar, 20%-a külföldi.

A szolgáltatói oldal tekintetében egyfajta konszolidáció zajlott, a kezdeti nagyszámú új és számos esetben jelentős kockázattal bíró belépőt felváltotta a korábbi szereplők megerősödése, szolgáltatási palettájuk egyértelművé tétele, illetve néhány tréningszolgáltató eltűnése.
A trénerek végzettségüket tekintve színes képet mutatnak, a legtipikusabb végzettségek (sorrendben) a közgazdász, a mérnök, a pszichológus és a pedagógus (illetve számos többdiplomás tanácsadó dolgozik a piacon).

Összességében a tréningpiac fejlődési tendenciájában a mennyiségi jellemzőket is megelőzve a minőségi jellemzők a legfontosabbak. Kifinomult, céljaikkal és igényeikkel tisztában lévő, a piacot jobban átlátó ügyfelek egyre sokoldalúbb, szakmailag megalapozott, magas minőségű tréningprogramokat várnak és kapnak - az idő egyre növekvő szorítása ellenére.

A www.treningkerekasztal.hu honlapon bővebben olvashat a felmérésről.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!