200 millió dolláros kockázati tőkealapot hoz létre a Renault, a Nissan és a Mitsubishi, mellyel autós fejlesztésekkel foglalkozó startupokba fektetnek, írja iparági forrásokra hivatkozva a Reuters. Az autógyártó-óriások azért lépik ezt meg, mert elismerték: már nem tudnak elég gyorsan választ adni az ipar egyre dinamikusabb változásaira, így inkább a független, gyorsreagálású hadtestként működő, fiatal vállalkozásokra bízzák a fejlesztéseket.
Az alap indítását a források szerint a jövő heti, Las Vegasban megrendezendő CES-en jelenti majd be Carlos Ghosn, a Renault-Nissan szövetség vezetője. A 200 millió dollár 40 százalékát a Renault hozza, ugyanennyit tesz bele a Nissan, és a maradék 20-at dobja be a közösbe a Mitsubishi.
Az autós fejlesztések ilyen módú kiszervezése egyre elterjedtebbé vált az utóbbi időben. Az irány folyamatosan az elektromos és önvezető kocsik, valamint a fuvarozó appok és járműmegosztó alkalmazások felé tolódik, ezeken a területeken pedig az autóipar hagyományos, belsős fejlesztéseire egyre inkább köröket vernek a fiatalabb cégek vívmányai. A nagy brandek közül a BMW már korábban létrehozott egy 600 millió dolláros kockázati tőkealapot, mellyel rögtön be is szállt több fuvarmegosztó, önvezető autó és okostöltő-fejlesztésbe. A General Motors 240 millió dolláros alapot, a Peugeot-t gyártó PSA Group pedig 100 millió eurósat hozott létre ilyen célra.
Ezzel az újabb üzleti gyakorlattal már magyar cég is jól járt. Az autók önjáró rendszerein dolgozó AImotive a héten jelentette be, hogy sikeresen lezárt egy 38 millió dolláros befektetési kört, és a 9,8 milliárd forint körüli összegből folytatják a főleg kamerákra épülő, mesterséges intelligenciával támogatott megoldás fejlesztését. Autóipari partnerek közt máris olyan nagy nevek vannak, mint a PSA Peugeot Citroën, a kínai SAIC és a Volvo. Az ő sztorijukról az index.hu-n lehet bővebben olvasni.
mfor.hu