2p

Üdülési jog értékesítésével összefüggő tájékoztatások miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 12 millió forintra a Royal Marketing Európa Kft.-t, a hivatal döntése szerint a cég megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival - közölte a GVH.

A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetéseken, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokról szóló ajánlatait.

A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és ebben a tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik. Elhallgatta továbbá a fogyasztók elől - megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt -, hogy élhetnek elállási jogukkal a megbízási szerződés aláírását követően.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki, ennek alapján a maximálisan kiszabható 12,192 millió forintra bírságolta a társaságot.

A közleményben felidézték: a GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével foglalkozó üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A versenyhivatal a témáról figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely a "Gondolja végig higgadtan" menüpont alatt olvasható.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!