2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek a MÁV-nál, állítja Szarvas Ferenc. A vasúttársaság új vezérigazgatója szerint a megújulás fő célja az utasok jobb kiszolgálása.

A MÁV jelenlegi problémái az állami szerepvállalás tartalmának, mértékének és preferenciáinak tisztázatlanságából, vagyis a hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia hiányából, valamint a vasúttársaság működésének gyengeségeiből, hiányosságaiból származnak, állítja Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. augusztus elsejei hatállyal kinevezett új vezérigazgatója.  

Paradimagváltást sürget Szarvas 

Szarvas utasbarátabb és etikusabb MÁV-ot szeretne 

Szerinte paradigmaváltásra van szükség e két, egymással szorosan összefüggő probléma megoldásához. Ennek első lépéseként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkészíti és társadalmi vitára bocsátja a közösségi közlekedés megújításának stratégiáját, amelynek része lesz az állam és a nemzeti vasúttársaság kapcsolatát kiszámítható és megnyugtató módon rendező, új vasúti koncepció is. Ez abból a felismerésből indul ki, hogy hosszú távú kormányzati közlekedéspolitikai stratégia nélkül nem lehet a MÁV, illetve a közösségi közlekedés többi állami szereplőjének akut problémáit orvosolni.

A második probléma megoldása a MÁV fokozatos belső megújulásával, az utasok jobb kiszolgálásával, a vasúttársaság működésének ésszerűsítésével, hatékonyabbá tételével, a vasút és a vasutasok társadalmi megbecsültségének helyreállításával érhető el, emeli ki az új vezér az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményben.  

Középpontban az utasok

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint ennek a paradigmaváltásnak két fontos feltétele van. Az első annak tudomásul vétele, hogy a vasút megújulásának, modernizációjának a fő célja mindenekelőtt az utasok jobb kiszolgálása. Szerinte meg kell szüntetni azt a korábbi gyakorlatot is, hogy a döntések a vasutasok feje felett, róluk, de nélkülük szülessenek meg.

Szarvas Ferenc úgy véli, évekre lesz szükség ahhoz, hogy a szerkezeti átalakítások első pozitív jelei érzékelhetők legyenek.

A MÁV Zrt. új vezetőjének célja, hogy e változások révén a magyar nemzeti vasúttársaság hosszú távon a mainál lényegesen utasbarátabb, versenyképesebb és hatékonyabb, színvonalasabb szolgáltatásokat nyújtó, működésében egyszerűbb és átláthatóbb, korszerűbb és etikusabb vállalat legyen, áll a közleményben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!