A technológia legújabb nemzedékét jelölő Digital Signage technológia Japánból indult, onnan terjedt át használata az Egyesült Államokba majd Európába, ahol először Hollandia, az Egyesült Királyság, Németország és Írország reklámpiacain jelent meg. Egy ír tulajdonú vállalat, a Budavár Digitális Technológia hozta be a magyar piacra 2005-ben a know how-t, és gyorsan kialakította beszállítói hálózatát, olvasható a cég közleményében.
A technológia klasszikus digitális reklámfelületként vagy információs kioszkként is alkalmazható belső terekben, illetve a legújabb "touch screen" technológia segítségével utcáról is elérhető, interaktív információs pont vagy virtuális bolt kialakítása is lehetővé vált. A tartalom szöveges, képes üzenetekből, animált-, videó-, és multimédia anyagokból, illetve interaktív alkalmazásokból (játékok, katalógusok, kalkulátorok, regisztrációs felületek) állhat össze. A technikán futó üzenetek teljesen testre szabhatók, központilag irányíthatók napszaktól, naptól, helyszíntől és célközönségtől függően.
A Café csoporthoz tartozó Café Interactive eddig az egyetlen olyan vállalat, amely a Budavárral partnerségben valamennyi kapcsolódó szolgáltatást: a hardverek beszerzését, installálását és hatékony elhelyezését, a technológián futó tartalom elkészítését és frissítését, valamint a szervizelést is elvégzi. A Café Interactive vezetője, Dobó Krisztián szerint Magyarországon a plazma médiumok eddig is igen kedvelt indoor reklámeszköznek számítottak, ezért bízik abban, hogy a piac nyitott lesz az új, sokkal szélesebb körű felhasználást biztosító technológiára.
Digital Signage technológia lehetséges felhasználási lehetőségei egy bevásárló központban
Interaktív információs pont:
* A bevásárló központ teljes térképe felvihető, egyszerűen frissíthető
* Egyes boltok saját tartalmat / reklámokat igényelhetnek (interaktív- és reklám mód között automatikus váltás)
Képernyő hálózat:
* A bevásárló központ üzleteinek, szolgáltatásainak üzenetei
* Helyszíntől, napszaktól függő tartalmak
* Időzített mozi trailerek
* Skálázhatóság, üres boltok / kirakatok kihasználása
Virtuális boltok:
* Kis helyigényű interaktív kioszk (könnyen frissíthető tartalom)
* Napi 24 órás nyitva tartás (lehetőség regisztrációra, visszajelzésre)
* Állandó bérlő / szezonális bérlők
Kapcsolódó anyagok:
Eladta a Café Reklám nagy részét a Wallis