2p

Az internetes tartalomszolgáltatás finanszírozása olyan probléma, melynek megoldására már számos elképzelés forgalomba került, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A tőzsdei árak zuhanása alaposan megtépázta a vezető média vállalkozásokat, így most újra fokozott érdeklődés kíséri a témát.

A távlati megoldások körvonalazódása mellett azonnali lépésekre is szükség van. A Forrester Research szakértői úgy látják, hogy a nagy média vállalkozásoknak fel kell hagyni az óriás-webhelyek üzemeltetésével (ilyen volt például a több ismert médiavállalkozást tömörítő Pathfinder.com , vagy a nemrég bezárt Go.com). Az ilyen szuperportálok nem képesek olyan ismerté válni, mint azok a márkák, amelyeket összefog. Ezért a tapasztalatok azt mutatják, hogy szuperportálok nem segítik az egyes márkákat, hanem egyenesen elnyomják azokat.

Nem vált be az az egy éve még üdvözítőnek tartott stratégia sem, mely szerint a média vállalatok külön cégbe vitték ki internetes részlegüket. Manapság a szakértők az internetes tapasztalatoknak az egész szervezetet átfogó alkalmazásáról beszélnek. Kedvezőtlenek a tapasztalatok a különféle forrásból származó tartalom újrahasznosításával. Ehelyett az olyan moduláris tartalom készítését kell megtanulni, mely különböző, az adott helyzetnek és közönségnek leginkább megfelelő csatornán keresztül juttatható el a közönséghez.

A kutatások szerint manapság a legnagyobb esélye az olyan integrált információs webhelyeknek van, mint a CNN.com, vagy a Weather.com. Ezeken a webhelyeken jól körülhatárolható milyen információra számíthatnak a felhasználók, ugyanakkor viszonylag olcsó az egyébként már off-line létező anyagok átalakítása. Az on-line információs kiadványokkal szemben a szórakoztató webhelyeknek csak egyetlen célja lehet: a promóció. Minden olyan on-line elköltött dollár, mely nem valamilyen off-line program promócióját szolgálja kidobott pénz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!