3p

Közös bankkártyát és hitelkártyát vezet be a piacra az RTL Klub és a K&H Bank. Néhány hónappal ezelőtt a TV2 és az OTP is hasonló akcióba kezdett. A két kereskedelmi csatorna harca új fordulathoz érkezett. Mfor.hu háttér.

A TV2 igyekezett mindenképpen első lenni, ettől viszont nem biztos, hogy sikerült jobb terméket alkotniuk, kommentálta Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a konkurens csatorna néhány hónappal korábbi hitelkártya-kibocsátását azon a sajtótájékoztatón, amelyen a K&H Bank és az RTL Klub közös termékét mutatták be.

Hasonló szolgáltatások, olcsóbb árak

A négyféle külsővel választható hitelkártya és bankkártya 0 forintos első éves díjért igényelhető október 15-ig, a lebonyolított vásárlások után pedig 3 százalékot jóváír a bank. Az RTL Klub online networkjéből elérhető oldalakon kedvezményes vásárlásra is van lehetőség, sőt a hozzájuk tartozó hűségprogram keretében további partnerek kínálják szolgáltatásaikat, termékeiket kedvező áron. Az első ötszáz igénylő között jegyeket sorsolnak ki a Magyarország-Olaszország válogatott labdarúgó mérkőzésre, havonta száz kártyabirtokos pedig betekinthet a tévécsatorna kulisszatitkaiba.

Az utóbbi szolgáltatással a konkurens csatorna is csalogatja a hitelkártyára áhítozó tévénézőket, a kártyatulajdonosok TV2-s személyiségekkel találkozhatnak, de részt vehetnek stúdióbejáráson, műsorfelvételen is. A K&H-s betéti kártya éves díja az akciós perióduson kívül 2990, míg a hitelkártyáé 3990 forint lesz. Az OTP co-branded hitelkártya díja pedig az első ingyenes év után 5490 forint.

A speciális kártyakonstrukciókkal mindkét csatorna szeretné kapcsolatát szorosabbra fűzni a tévénézőkkel. Dirk Gerkens azt is kiemelte, hogy további új szegmenseket céloz meg a tévéadó: a telekommunikációs és az e-kereskedelmi piacokon is meg akarnak jelenni a közeljövőben. A kibocsátáshoz a vezérigazgató vérmes reményeket fűzött, éves szinten több tízezer kártyát szeretnének értékesíteni, míg dr. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója 80 ezres számot említett a "TV2 meg én" kártya bevezetésekor.

Kevés hozzáadott érték

Információink szerint az OTP és a TV2 közös kártyája ez idáig még a tervek alatt teljesített, jóval kevesebbet értékesítettek belőle, mint ahogy remélték. Iparági szakértők szerint a bevezetés is elhibázott volt, mivel feláldozták a hozzáadott értékeket a gyorsaság oltárán. Mindössze fél év alatt készült el a konstrukció, így jóval kevesebb extra szolgáltatást sikerült a plasztikhoz adni, mint hogy az valóban csábító legyen a fogyasztók számára.

Az is kérdéses, mennyire egyezik a televíziócsatornák stúdióiba vágyó közönség azzal a fogyasztói réteggel, amely hitelkártya-tulajdonos szeretne lenni, s ehhez megfelelő anyagi fedezete is van. Valószínűleg mindezeket végiggondolva döntött úgy a K&H, hogy nemcsak hitel-, de bankkártya konstrukcióval is előrukkol.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!