2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután tavaly decemberben az Európai Bizottság szabályozta az úgynevezett termékelhelyezés engedélyezését a tévésorozatokban, filmekben mind több felismerhető kereskedelmi cikk, szolgáltatás bukkan fel. A szakértők szerint a módszer azon márkák esetében lehet sikeres, ahol erős az imidzs szerepe.

A hétköznapi fogyasztási cikkek esetében kevésbé, de például az öltözködési divatra erősen hathat, a filmekben a legnépszerűbb sztárokon feltűnő márka. Hasonlóképpen meghatározó lehet például az autók esetében, amelyek már jóval korábban fontos szerepet kaptak filmekben. Így például a Bond-szériában kezdetben a figurát szolgálta a sportautó, majd a szuperkém népszerűségét meglovagolva kívánt több márka is előretörni.

Egy korábbi felmérés szerint a termékelhelyezés iránt a leginkább a 18 és 49 év közöttiek fogékonyak, ebben a korcsoportban a megkérdezettek hetven százaléka tartja valószínűnek, hogy egyszer kipróbálja a filmekben látott terméket. Az ötven éven felüliek körében ez az arány csak 28 százalék. A termékelhelyezés sikerét a fogyasztók neme vagy háztartásuk jövedelme nem befolyásolja.

Egyes autós cégek, mint az Audi például miközben a hagyományos reklámokat is igen aktívan használja folyamatosan keresi a lehetőséget, hogy formabontó módon tudja megszólítani a vásárlókat. Igaz ebben közrejátszik az is, hogy a digitális adások terjedésével az Egyesült Államokban például a nézők egy része a technológia adta lehetőséggel élve "átugorja" a hirdetéseket.

A német gyár terméke tűnt fel az autósüldözésekkel tarkított Szállító című film legutóbbi részében, de például megegyezett a Manchester Uniteddel is, és immár a csapat hivatalos autós cége is. A legnagyobb ötlet a szakemberek szerint mindazonáltal az Egyesült Királyságban Audi csatornaként indított tévé, amely napi 24 órában sugároz. A döntően szórakoztató műsorok közös pontja a bennük időnként megjelenő Audi. A 7,6 millió háztartásba eljutó csatorna a társaság szerint már az eladásokban is érezteti hatását. A szakemberek szerint figyelemre méltó a csatorna ötlete, ugyanakkor felhívják arra a figyelmet, hogy kizárólag egyedisége okán eredményes, és az autógyár marketingeseinek érdemes újabb ötleteken gondolkozni, mert a tévécsatorna idővel "elfáradhat", és a befektetés-arányos megtérülése jelentősen romolhat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!