3p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Egymás után szűnnek meg vagy alakulnak át a férfimagazinok. Az újságfogyasztási szokások megváltozásával, és így az online oldalak térhódításával a felnőtteknek szóló tartalmi fogyasztás is az internetre tevődött át.

A felnőtt magazinok az elsők között érezték meg az online piac fogyasztókra gyakorolt hatását, miután az internet a felnőtt tartalom széleskörű elérését tette lehetővé, és az óta is küzdenek a digitális érához való alkalmazkodással.

A Penthouse Magazin múlt hét pénteken bejelentette, hogy végleg felhagy a nyomtatott példányainak az árusításával. A magazin, ami a Playboy legnagyobb riválisa, és már több mint ötven éve van a nyomtatott termékek piacán, elmondta, hogy mostantól csak elektronikus formában adják ki termékeiket a kor kihívásaihoz igazodva.

Legendás autók kerültek kalapács alá

A lap kiadója, a FriendFinder Network elmondta, hogy a lépés mögött a fogyasztási igények változásainak kiszolgálása áll, így a digitális Penthouse Magazin ötvözni fogja a nyomtatott példány tartalmi erősségeit a digitális élménnyel. A magazin fénykorában még 5 milliós eladási példányszámot produkált.

A Penthouse váltását minden bizonnyal a Playboy nem sokkal korábbi bejelentése is befolyásolhatta, ami szerint a magazin nem kíván több meztelen fotót publikálni. A férfimagazin januári-februári utolsó nosztalgikus „meztelen” száma Pamela Andersonnal a címlapján került az utcákra, aki a magazin történetének egyik leghíresebb címlaplánya.

A Playboy a pikáns fotók eltüntetésével egy átfogóbb lapátalakítási folyamatnak a részeként egy kis, ámde eddig meghatározó változást villantott fel. A széles átalakításoknak az eredményét márciusban fogja majd leleplezni a lap az új számban. Amit lehet tudni, hogy míg a Penthouse teljesen megszünteti a nyomtatott példányok forgalmazását, addig a Playboy tartalom átalakítással igyekszik megtartani azokat.

A 62 éves Playboy döntése mögött olyan megfontolások állnak, hogy kevesebb és kevésbé pikáns fotókkal megüthetik a "PG-13" (az amerikai besorolásban ez a 13 év alatti gyermekek szülői felügyelettel történő hozzáférését jelenti a médiatermékekhez) korhatáros besorolást, így lényegében mindenki számára hozzáférhetők lennének a példányok.

A Playboy szerint a meztelenség elhagyása lehet a visszatéréshez vezető út. A 40 éves mélyrepülésben lévő felnőtt magazin ugyanis az 1975-ös rekordszámú 5,6 milliós eladási számaihoz képest a tavaly évre 800 ezres példányszámú forgalmazást produkált. A tartalom finomodás már a Playboy.com online felületén és a Facebook-oldalán is megfigyelhető, tekintettel az online platformok szabályozására.

A Playboy képviselője a legfőbb felmerülő kérdésre, hogy miből fog állni a tartalom, ha nem meztelen fotókból, azt válaszolta, hogy mélyinterjúkra és regényirodalomra szeretnének támaszkodni, továbbá szex cikkírók és alkoholfogyasztással kapcsolatos tartalmak is szerepelnek majd a jövőre vonatkozó repertoárban.

A férfimagazinok a magyar lappiacon gyakorlatilag a 2000-es évek közepétől nehézségekkel küzdenek. Míg egy bő évtizede még számos ilyen magazint kínáltak az újságos standokon, addig mára szinte mindet megszüntették a kiadók. A Penthouse annak idején kétszer futott neki a magyar piacnak, mindkét alkalommal rövid idő után megszűnt a magyar nyelvű kiadvány. A több évig működő lapok közül az FHM-et 2009 óta már nem lehetett kapni, míg a CKM magazint 2013-ban megszüntette a kiadó a példányszám megállíthatatlan csökkenése miatt. Így már a hazai piacon gyakorlatilag csak a Playboy maradt, bár a legszebb évekhez képest ennek a magazinnak is számottevően visszaesett az eladott példányszáma.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!