3p

A Euronics tizenkét, az Elektro Pont tíz-tizenöt áruház nyitását tervezi 2007-ben, emellett a MediaMarkt, a Saturn és az ElektroWorld is terjeszkedést fontolgat. A műszaki áruházláncok közötti küzdelmet a jövőben az döntheti el, hogy ki lesz jobb helyen. Mfor.hu háttér.

Mi iránt nőtt a kereslet tavaly? Táblázatok!

A hűtők iránt például 10 százalékkal, a mosógépek iránt nyolc százalékkal nőtt a kereslet az elmúlt évben. Eladási értékben a legnagyobb szeletet - csaknem 50 százalékos részesedéssel - a szórakoztató elektronika hasította ki a piacból. A nagy háztartási készülékek 38, a kis háztartási gépek 12 százalékát tették ki a teljes forgalomnak.

A Euronics Kft. a megszorító intézkedések miatt az év elejétől a forgalmat tekintve fokozottabban érzékeli a visszaesést - mondta a csütörtöki sajtótájékoztatón lapunknak Rohrbock András, a cég ügyvezetője. Komolyabb csökkenést márciusban könyvelt el a cég, az év első két hónapja a karácsonyra beszerzett készletek kiárusításával jobb szokott lenni.

Deák Szabolcs tapasztalatai szerint kevésbé csökken az érdeklődés az olyan termékek iránt, amelyek szükségletet képeznek. A nadrágszíj megszorítását leginkább a barnaárú - például házimozi berendezések - sínylették meg. A magas kategóriájú berendezések forgalma töretlen, azonban az olcsóbb termékek vásárlói jóval óvatosabbak.

A Saturnnál- a két fenti céggel ellentétben - a megszorító intézkedések nem hatnak ki a forgalomra, tudtuk meg Balogh Pétertől. A társaság koncepciómenedzsere úgy látja, hogy a szórakoztatóipari termékek árcsökkenése nagyobb mértékű, mint a megszorító intézkedések reálbérekre gyakorolt hatása.

Az LCD-televíziókkal kapcsolatban is megoszlanak a vélemények. Egyesek szerint ennek a terméknek az értékesítése szinte teljesen leállt, más azonban arra számít, hogy az idei évben tovább folytatódik az árucikk térhódítása.

Az LCD és plazmatelevíziók idei szereplésén ronthat, hogy 2007-ben se olimpiát, se futball Eb-t vagy Vb-t nem rendeznek. (Utóbbiak mindig növelik a performáns készülékek eladásait.)

Annak ellenére, hogy a vevők érezhetően megfontoltabbak, az idei évben nem számít jelentős visszaesésre a piacon Takács Tibor. A főképp vidéken erős Elektro Pont áruházlánc 2007-ben is legalább 15-20 százalékkal képes bővülni. A Euronics szintén optimista ebben a tekintetben, legalább infláció feletti növekedésre számít.

Kérdés azonban, hogy nyár folyamán utazásra vagy inkább műszaki cikkekre kívánnak majd költeni a magyarok, illetve min spórolják meg az adóemeléseket. A hosszú távú várakozások azonban azt mutatják, hogy 2008 után izmosodni fog a vásárlóerő, hangsúlyozta Deák Szabolcs.

Nagy Vajda Zsuzsa Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Kétszer olyan gyorsan nőtt a Euronics, mint a piac Karácsony: a megszorítások ellenére nő a vásárlási kedv Invázióval győzné le a Media Marktot az Elektro Pont

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!