2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint félszáz emeletes szerelvényre kapott megrendelést múlt hét pénteken Németországban a Bombardier. Double deckerek beszerzését a MÁV is fontolgatja, az erre vonatkozó tendert 2-3 év múlva írhatják ki.

A DB-nek szánt double decker (Forrás: Bombardier)

A Bombardier Transportation 72 millió euró értékben 53 darab emeletes kocsit (double decker) szállít majd a német vasútnak (DB). A vasúttársaság ezzel a még 2003-ban kötött szerződés egyik opcióját hívta le. (Négy évvel ezelőtt a DB összesen 298 darab szerelvényre adott megrendelést, emellett több mint 300-ra opciós jogot tartott fenn.) A szerelvényeket Drezda körzetében állítják majd forgalomba, áll az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményben.

A Bombardiernek naponta több mint 1400 ilyen típusú vonata fut a mindennapi forgalomban Németországban, emellett Luxemburgból, Dániából és Izraelből is kapott megrendeléseket a cég.

Hazánkban már bemutatkoztak

A vállalat tavaly ősszel már Magyarországon is bemutatta emeletes szerelvényeit, amelyek október 27-től november 13-ig utasokat is szállítottak a MÁV vonalain. A vasúttársaság a tesztutazások során kérdőívek segítségével felmérte az utasok véleményét, másrészt adatokhoz jutott a szerelvények üzemeltetési lehetőségeit illetően.

Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási üzletágának vezetője akkor

elképzelhetőnek tartotta

, hogy a jövőben kimondottan emeletes vonatokra írnak majd ki tendert: "Elővárosi forgalmunk erősödése miatt két-három éven belül szükségünk lesz olyan vonatokra, amelyek több utas szállítására képesek, mint a jelenlegi szerelvényeink."

A double deckerek nagy előnye az egyszintes vonatokkal szemben, hogy ugyanazon a vonathosszon lényegesen több utast tudnak szállítani, ráadásul az egy utasra jutó költség kevesebb. Ennek értelmében azokat olyan forgalmas elővárosi szakaszokon állítanák üzembe, ahol az egyszintes szerelvények már alig képesek elszállítani az utastömeget, tette hozzá Devecz Miklós.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!