2p

Másfél havi kényszerszünet után pénteken újra megindul a gyártás a Saab svéd autógyárnál.

A munka kínai segítséggel indul újra. A tervek szerint egyelőre napi 100 kocsit gyártanak majd, a korábbi 230-240 helyett - írta csütörtökön a Dagens Industri című svéd üzleti lap.

A Saab márciusban készpénzzavarba került, a rendezetlen számlák miatt pedig több beszállító felfüggesztette az együttműködést, az autógyártás így végül áprilisban leállt. A tulajdonos holland Spyker számos sikertelen próbálkozás után a Pangda Automobile Trade nevű kínai autóforgalmazó vállalattal tudott olyan megállapodást kötni, amely legalább középtávon biztosítja a Saab fennmaradását.

A megállapodás értelmében a kínai partner - amely a legnagyobb tőzsdén jegyzett autóforgalmazó cég az ázsiai országban - összesen 110 millió euróval száll be. 30 milliót azonnal kifizet, cserébe pedig kocsikat kap, majd további 15 millió euróért ismét autókat vásárol a gyártótól, 65 millió euróért pedig 24 százalékos tulajdonrészt szerez a Spykerben.

A Pangda japán márkákat, Toyota, Honda és Subaru kocsikat forgalmaz Kínában. Elemzők szerint a társaság számára a kínálat bővülése mellett azért is előnyös lehet az üzlet, mert a márciusi kettős természeti csapás hatására Japánban felborult termelési rend miatt ellátási gondjai lehetnek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!