2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2001 óta nem voltak olyan elégedetlenek az utasok az Egyesült Államok légitársaságaival, mint az idei első negyedévben. A Michigani Egyetem által összeállított amerikai fogyasztói elégedettségi felmérés szerint a légiipar a százas skálán csak hatvankét pontot ért el.

A légicégek megítélését idén több ezer - biztonsági okokból történt - járattörlés, valamint a rekordmagasságokba szökött olajárak miatti jegyáremelések rontották elsősorban - áll a tanulmányban.

A legalacsonyabb pontszámot a nemrég még egymással fúziós tárgyalásokat folytató US Airways Group Inc. és United Airlines légitársaságok kapták, mindössze 54-et illetve 56-ot. Igaz, még a tizenöt éve a lista elején álló Southwest Airlines is csak 79 pontot ért el - ráadásul négy százalékos javítás után.

A Continental Airlinest tíz százalékkal gondolták rosszabb szolgáltatónak a megkérdezettek, mint tavaly, 62 pontjánál még soha nem kapott kevesebbet. A Delta Air Lines által hamarosan felvásárolandó (és így a világ legnagyobb légitársaságát megalakító) Northwest Airlines is a 2001-es terrorcselekményeket követő légiipari pangás utáni legrosszabb pontszámát produkálta, 57 százalékosra ítélték teljesítményét.

"Az amerikai fogyasztóknak igen kevés választási lehetőségük van a légitársaságok terén, ezért lehetséges, hogy ennyire alacsony pontszámot elérő vállalatok is zavartalanul működhetnek" - mondta el a felmérés megalkotója, Claes Fornell a Reutersnek adott interjújában. A szakember hozzátette, hogy az utóbbi időben beindulni látszó összeolvadási folyamatok javíthatnak a helyzeten, de csak akkor, ha az ügylet után marad még pénz az utasok ellátására - ez azonban az eddigi tapasztalatok alapján nem gyakran fordul elő.

A vállalatok a magas üzemanyagárak és a gyengélkedő amerikai gazdaság miatt egyre több nehézséggel állnak szemben. Az elmúlt öt hónapban hat kisebb légicég jelentett csődöt. Iparági szereplők szerint a felmérés eredményei ugyan elszomorítóak, de meglepetést nem okoznak. A nagy légitársaságokat tömörítő szervezet szóvivője elmondta, hogy továbbra is keresni fogják szolgáltatásaik minőségi javításának módjait.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!