3p

A BKV menedzsmentje értetlenül áll a hétfő reggeli állítólagos jármű-meghibásodások előtt, ezért azonnali vizsgálatot rendelt el. Szerintük a ma reggeli állapot egy nem legális sztrájk, és nem zárható ki a szándékosság jelenléte sem. Mint ismert, ma reggel több száz busz nem ment ki a garázsokból, emiatt számos vonalon el sem indult a közlekedés.

Az elsőként a Kelenföldi buszgarázsban lefolytatott vizsgálat során bebizonyosodott, hogy míg korábban a reggeli meghibásodások száma napi 8-10 volt, a mai napon 172 hibát észleltek. A korábbi napi átlagos meghibásodások között általában 2 elektromos hiba fordult elő - ezek száma ma 66-ra ugrott, derül ki a BKV mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből.

"Érdekes egybeesés"

Ezek az elektromos hibák általában a következők: hiányos utastér megvilágítás, repedt irányjelzőbúra, esetleg a műszerfal megvilágítás hibája. Ezek egyike sem olyan természetű, amely az utas- illetve a közlekedésbiztonságot a legapróbb mértékben is befolyásolná, állítja a közlemény.

A BKV továbbá vizsgálja azt a körülményt is, hogy a január 3-án, vasárnap az éjszakai üzemzáráskor leállított autóbuszok vezetői a járművek műszaki állapotáról miként nyilatkoztak, jelentették-e a másnap reggelre előfordult műszaki meghibásodásokat.

A menedzsment szerint "érdekes egybeesése a történéseknek, hogy e nagyszámú meghibásodás éppen a Munka Törvénykönyve szerinti működés első hétköznapján következett be, miután a szakszervezetek egy része a Kollektív Szerződés (KSZ) megegyezésének hiányában sztrájkra szólította fel a munkavállalókat". Ez alapján a BKV menedzsmentje szerint "a ma reggeli állapot egy nem legális sztrájk, és nem zárható ki a szándékosság jelenléte sem."

"Megszűnt a dolgozói lojalitás"

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) közlése szerint hétfő reggel egyes garázsokból a buszok fele sem állt forgalomba, számos vonalon (27, 112, 136E, 203, 233E, 272) el sem indult reggel a közlekedés vagy a 7-8 perc helyett több mint egy órát kellett várni a járatokra. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője úgy tudja, több száz busz maradt a garázsokban hétfő reggel. A történtek szerinte azt jelzik, hogy megszűnt a lojalitás a BKV dolgozóiban a cég iránt.

Nemes Gábor úgy véli: az alkalmazottak kollektív szerződés hiányában a munka törvénykönyve (mt) szerint dolgoztak, és annak minden egyes pontjához, előírásához szigorúan ragaszkodtak - hozzátéve: a dolgozók ezzel azt demonstrálták, hogyan működik a BKV az mt szerint. Az emberek megelégelték azt is, hogy a rossz munkakörülmények mellett most a juttatásaikat is csökkenteni akarják.

A buszközlekedésben tapasztalt hétfői fennakadások miatt a BKV honlapján tájékoztatja az utasokat a menetrendtől ideiglenesen eltérő járatok közlekedéséről.

Jövő héten sztrájk lehet

Mint ismert, a BKV és a szakszervezetek december 22-én jelentették be: nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt a szakszervezeti vezetők szerint olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.

A megállapodás hiánya miatt a szakszervezetek január 12-től határozatlan idejű sztrájkot hirdettek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!