Ki ismertebb? Orbán vagy Gyurcsány?
Lassan jöttek a jobb napok
Csattanós választ adott a Fidesz az MSZP "Igen! Megcsináltuk." kampányára. A plakátsorozat a korábbi negatív kampányhoz hasonló vizuális elemekkel jelentkezett, mintha arra apellált volna, hogy már ismerősek számunkra a szereplők. A mondanivaló kicsit túl sokra sikeredett. A korábbi üzenet ismétlésén túl az MSZP átírt szlogenje, logója is jelen volt, a Fidesz azonban csak utalás szinten jelent meg, jelezve, hogy közvetítő szerepet tölt be, s a plakátokon a nép válaszol. A "Jó választás. Jobb élet." ígérete sokáig váratott magára, noha a média szakemberei sejtették, hogy előbb-utóbb eljönnek a jobb napok a depressziós kampányerdőben. A türelmesen várakozók hezitálókat az üzenet rögtön meggyőzhette ("Jó választás."), s ígéretet is tett egy jobb életre, amit a jobbik párt hozna el számára. A marketingkommunikációt Orbán biztatása tette teljessé "Hajrá Magyarország!" felkiáltással, s ezen a ponton megjelent maga az ikon is, mintegy ráerősítve a finisre.
Addigra azonban, mire idáig ért a kampányhadjárat Gyurcsány rekordhosszúságú reklámfilmben megjelenő vízióival már körbeautózta az országot, s a blogírásban is jelentős gyakorlatot szerzett. Ugyan a bloggolás hatékonysága annak hivatalos nyelvezete miatt megkérdőjelezhető, néhány bizonytalankodó fiatalt - aki a világháló segítségével próbált eligazodni az óriás kommunikációs zajban - valószínűleg sikerült megszólítania mind az MSZP-nek, mind az aktív internetes kommunikációt folytató SZDSZ-nek. A Fidesz ezzel szemben kevéssé élt a XXI. századi eszközzel, s több fontos kommunikációs csatornát is elutasított (többek közt a HVG és a Népszabadság interjú iránti kérelmét is visszautasította). Kétséges, hogy a televíziós szereplés, az elmaradt interjúk és gyengén használt internetes kommunikáció közrejátszott-e az első forduló eredményeiben, annyi azonban bizonyos, hogyha egy paraszthajszállal is, de alulmaradt a nagyobbik ellenzéki párt.
Menedzsment Fórum