2p

Listaáron jóval a hatályos jogszabályban meghatározott összegen felül, milliárdokat költöttek a pártok kampányolásra. Kampányáttekintő, szigorúan reklámszempontból!

Ki ismertebb? Orbán vagy Gyurcsány?

Lassan jöttek a jobb napok

Csattanós választ adott a Fidesz az MSZP "Igen! Megcsináltuk." kampányára. A plakátsorozat a korábbi negatív kampányhoz hasonló vizuális elemekkel jelentkezett, mintha arra apellált volna, hogy már ismerősek számunkra a szereplők. A mondanivaló kicsit túl sokra sikeredett. A korábbi üzenet ismétlésén túl az MSZP átírt szlogenje, logója is jelen volt, a Fidesz azonban csak utalás szinten jelent meg, jelezve, hogy közvetítő szerepet tölt be, s a plakátokon a nép válaszol. A "Jó választás. Jobb élet." ígérete sokáig váratott magára, noha a média szakemberei sejtették, hogy előbb-utóbb eljönnek a jobb napok a depressziós kampányerdőben. A türelmesen várakozók hezitálókat az üzenet rögtön meggyőzhette ("Jó választás."), s ígéretet is tett egy jobb életre, amit a jobbik párt hozna el számára. A marketingkommunikációt Orbán biztatása tette teljessé "Hajrá Magyarország!" felkiáltással, s ezen a ponton megjelent maga az ikon is, mintegy ráerősítve a finisre.

Addigra azonban, mire idáig ért a kampányhadjárat Gyurcsány rekordhosszúságú reklámfilmben megjelenő vízióival már körbeautózta az országot, s a blogírásban is jelentős gyakorlatot szerzett. Ugyan a bloggolás hatékonysága annak hivatalos nyelvezete miatt megkérdőjelezhető, néhány bizonytalankodó fiatalt - aki a világháló segítségével próbált eligazodni az óriás kommunikációs zajban - valószínűleg sikerült megszólítania mind az MSZP-nek, mind az aktív internetes kommunikációt folytató SZDSZ-nek. A Fidesz ezzel szemben kevéssé élt a XXI. századi eszközzel, s több fontos kommunikációs csatornát is elutasított (többek közt a HVG és a Népszabadság interjú iránti kérelmét is visszautasította). Kétséges, hogy a televíziós szereplés, az elmaradt interjúk és gyengén használt internetes kommunikáció közrejátszott-e az első forduló eredményeiben, annyi azonban bizonyos, hogyha egy paraszthajszállal is, de alulmaradt a nagyobbik ellenzéki párt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!