4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasárnapi tárgyalások is eredménytelenül zárultak, így egyre nagyobb a valószínűsége, hogy karácsonykor sem fognak menetrend szerint közlekedni a vonatok. A MÁV az elégséges szolgáltatásokról sem tudott egyezségre jutni, miután a szakszervezetek a legújabb javaslatot is lesöpörték az asztalról.

A vasárnap délutáni egyeztetések is eredménytelenül zárultak a MÁV és a VDSZSZ között. Az borítékolható volt, hogy az álláspontok nem fognak közeledni a sztrájk követeléseket illetően, abban azonban a vasúttársaság illetékesei reménykedtek, hogy legalább az elégséges szolgáltatások kapcsán kompromisszumos megoldás születhet. Erre utalt Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnökének azon vasárnap délutáni kijelentése, mely szerint a vasúttársaságnak 24 óra szükséges ahhoz, hogy a vasúti forgalmat helyreállítsa, így ha vasárnap megállapodás születne a még elégséges szolgáltatásról, akkor kedden üzemkezdettől közlekedhetnének ez alapján a vonatok.

A vasúttársaság a február óta tartó gördülő vasutassztrájk óta folyamatosan tett kompromisszumos ajánlatokat a megegyezés érdekében a még elégséges szolgáltatásra - mondta Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke. A MÁV ajánlatai az elmúlt hónapok során az elégséges szolgáltatás keretében működtetett vonatok számára 2008. februártól a következőképpen alakultak: 1852 járat (első februári ajánlat), majd ezt követően 1500, 1150, 974, december 18-án, csütörtökön, napi 724 vonat közlekedésére tett ajánlatot a vasút, december 20-án szombaton 506 vonat közlekedésére, amit december 21-én megismételt, amely szerintük mindenképpen szükséges a biztonságos vasúti forgalom lebonyolításához.

A VDSZSZ azonban ragaszkodik ahhoz, hogy csupán 372 vonat közlekedjen. A szakszervezetek egy 13 évvel ezelőtti esetre hivatkoznak, az akkori sztrájk alkalmával ugyanis ezt a számot rögzítették. Az érdekképviselet szerint így az elégséges szolgáltatást jelenleg is el lehet látni ennyi szerelvénnyel. A vasúttársaság azonban úgy érvel, hogy az egy egyszeri megállapodás volt. Változást jelent az is, hogy a jelenlegi 3200 vonathoz képest akkor 2700 közlekedett.

Mint arról beszámoltunk, a VDSZSZ a szombaton tett javaslatot nem fogadta el, így már-már papírforma volt, hogy ma is hasonló eredménnyel zárulnak az egyeztetések. Érdekesség, hogy a MÁV által javasolnál is több vonat közlekedett eddig minden nap, igaz gyakran nem a menetrend szerint, esetenként pedig rövidített útvonalon.

Szombaton és vasárnap a MÁV tájékoztatása szerint hasonló volt a helyzet, a Nyugati és a Déli pályaudvar is fogadott utasokat. A Keleti Pályaudvar továbbra sem fogad és indít vonatokat, a szerelvények ugyanis nem jutnak el erre az állomásra a kőbánya-felsői sztrájk miatt. A nemzetközi járatok továbbra sem közlekednek.

A hétvégén 3200 vonatból 1200-1500 közlekedett, ezek viszont nem menetrend szerint, hanem késéssel jártak. Ez a vonatok 25-30 százaléka. Elgondolkodtató tény, hogy a járatok 70-75 százalékát tudják úgy ellehetetleníteni, hogy csupán a vasutasok tíz százaléka sztrájkol.

Ismét leállt a budapesti Déli pályaudvar vasárnap délután négykor, a vonatokat most a MÁV tartja távol a pályaudvartól - mondta Kavalecz Imre, a vasúttársaság sajtófőnöke vasárnap az MTI-nek. A MÁV nem készül újabb ajánlattal az esti egyeztetésre. "Azért nem visszük be a vonatokat a Délibe, mert várhatóan az éjszakai műszak megint sztrájkolni fog többségében, és nem szeretnénk, ha a szerelvények ott ragadnának. Így újfent a Kelenföldi pályaudvar lesz a végállomás" - mondta Kavalecz Imre.

Gaskó István nyilatkozatában az utasok türelmét kérte. Mint a szakszervezeti vezető elmondta, a VDSZSZ nem szeretne sztrájkolni karácsonykor, de erről a sztrájkbizottság dönt.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!