5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tizedik születésnapját ünneplő Vatera vezetői szerint remekül megy az üzlet, sikerült 40 százalék feletti forgalomnövekedést elérni. Eközben a közelmúltban magyar nyelvű változatban is elérhetővé tett nemzetközi óriás, az eBay is remekül sikerült piacra lépésről beszélt. Egyelőre korlátozott szolgáltatása miatt a tapasztalt licitálók több kritikát is megfogalmaztak az amerikai cég piacterével szemben, ám a több nagyságrendnyi különbség a felhasználótáborban hamarosan komoly nehézségek elé állíthatja a Vaterát.

A Vatera.hu átmenő forgalma 43 százalékkal, nettó árbevétele pedig 44 százalékkal nőtt az idei új üzleti évben, április és október között, az előző év hasonló időszakához viszonyítva; ezt a trendet szeretnék tartani a továbbiakban is - jelentette be Csupor Erik, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója a novemberben tízéves születésnapját ünneplő Vatera sajtótájékoztatóján. A felhasználók száma ugyanezen periódusban 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott. A portálon 2010-ben átlagosan havonta 850 ezer licit futott, amiből több mint 330 ezer sikeres eladás született. A Vatera legutolsó teljes pénzügyi évében több mint 17,5 milliárd forint átmenő forgalmat, 1 milliárd forint feletti nettó árbevételt és több mint 79 millió forint adózott eredményt realizált. A nyereség jelentős részét mindig visszaforgatják marketingtevékenységre, ismertette Csupor Erik, ami segít a magas növekedési ráta fenntartásában.

Gerő Viktor, az allegroup.hu ügyvezetője elmondta: az egykoron garázscégként indult Vatera.hu mára 1,348 millió felhasználóval és 1,537 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált; már minden 8. magyar regisztrált a Vaterán. A kilencedik leglátogatottabb magyar portál, ismertsége 81 százalékos a magyar internetezők körében.

Megjelent az amerikai óriás – merre tovább Vatera?

A nagy konkurens, az eBay Magyarországot is érintő nemzetközi felmérése szerint a megkérdezett magyarok több mint háromnegyede a világ bármely pontjára képes lenne elutazni – természetesen csak virtuálisan – egy jó üzlet reményében. A biztonságos kereskedelem – melyben elévülhetetlen szerepe van a PayPal fizetési rendszernek – mellett a korlátlan vásárlási lehetőséget kínálja az eBay a csütörtökön kiadott közleményének állítása szerint. A magyar oldal elindulását követően – még a hivatalos bejelentést megelőzően - elképesztő érdeklődést tapasztaltunk, hiszen a felhasználók száma 97 százalékkal megnőtt, az oldal látogatóinak száma megötszöröződött, a magyar vásárlók által bonyolított vásárlások száma pedig 11 százalékkal lett magasabb az első héten a múlt év hasonló időszakához képest – közölte Alina Prawdzik, az eBay európai bővítési stratégiájáért felelős vezetője.

A legnagyobb magyar online piactér illetékesei ugyan nem deklarálták, ám nemzetközi versenytársuk ellenében a helyi beágyazóttság jelenthet versenyelőnyt, melyet úgy tudnak kihasználni, hogy az aukciós portálon megjelentek a hagyományos bolti kereskedelem jelentős képviselői is az eladók sorában. Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; mára az online értékesítés lehetőségét és előnyeit komoly nagy partnerek is kihasználják, így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak, derült ki a cég sajtótájékoztatóján.

Előre menekülésként értelmezhető, hogy a Vatera anyacégének kezében lévő másik nagy hazai aukciós oldallal kapcsolatban az összeolvadást is elképzelhetőnek tartják. Mint fogalmaztak, folyamatban van a TeszVesz.hu és a Vatera.hu átvilágítása, szeretnék még egyszerűbbé tenni a felületeket, elmélyíteni a szinergiákat (a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1-jei hatállyal egybeolvadt, és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét), s az átjárhatóságot is próbálják könnyíteni.


Licit helyett vásárlás

Miközben a magyar nyelvű eBay kapcsán kritikaként elsősorban az merült fel, hogy kizárólag fix áras termékek találhatók a kínálatában, a Vatera tapasztalatainak tükrében ez talán kevésbé meglepő. "Azt tapasztaljuk, hogy felhasználóink vásárlási kedve töretlen, ugyanakkor az online kereskedelemben is egyre inkább keresik az azonnali vásárlási lehetőségeket. Ennek eredménye, hogy a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut, és a termékek 95 százaléka villámáron azonnal leüthető" - ismertette Csupor Erik.

Fókuszban a biztonság

Miután az online vásárlástól sokakat visszatart a félelem, hogy csalókkal akadnak össze, a portálok komoly erőforrásokat mozgósítanak ennek megakadályozására. Csupor Erik, a Vatera sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre, évente több tízmillió forintot költenek a biztonságra. A csalások megelőzése érdekében tavaly csalófigyelő rendszert alakítottak ki, amely a múltbeli magatartási és cselekvési minták elemzésével szűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera egy önálló, több főből álló biztonsági csapatot is foglalkoztat.

A jóval nagyobb tapasztalatokkal, és szakembergárdával rendelkező eBay esetében is a biztonság kérdése az egyik legfontosabb. Mint az amerikai óriáscég közleményében fogalmaz, az eBay Nemzetközi Piactér (eIM) magyarországi elindulásával mostantól a hazai vásárlók számára a biztonsággal kapcsolatos akadályok elhárultak. Az eIM honlapja magyarul is elérhető, és magyar nyelvű ügyfélszolgálat is a vásárlók rendelkezésére áll. Az abszolút biztonságos fizetést a PayPal rendszer garantálja, teljes körű visszafizetési garanciát vállalva a vásárlók felé abban az esetben, ha a kiválasztott és megvásárolt áru nem érkezik meg, illetve ha az jelentősen eltér az ajánlatban leírtaktól.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!