3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amennyiben mindenki rábólint, jövő héten nyélbe üthető az Adidas-Salomon német sportszergyártó francia leányvállalatának értékesítése. A vevő a finn Amer Sports Corporation.

"A trösztellenes igazolásokat már megkaptuk, így jövő hétre várhatóan befejeződik a Salomon eladása" - áll az Adidas-Salomon közleményében.

A csoport, melyet a sikeres üzletkötés után egyszerűen Adidasra keresztelnek vissza, májusban jelentette be, hogy a téli felszereléseket gyártó részlege eladását tervezi. Elemzők örömmel fogadták a hírt, mivel már régóta sürgették az ügyletet. A cég akkor 485 millió eurót kért a francia leányvállalatért.

Korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt róla, hogy az Adidas-hálózat profitja a 29,4 százalékos ázsiai, a 41,5 százalékos latin-amerikai és a 15,2 százalékos észak-amerikai forgalom-növekedésnek köszönhetően összesen 46 százalékot ugrott 2005 első negyedévében (105 millió euróra). Mindeközben a Salomon forgalma 9 százalékkal esett és működésből adódó veszteségei is 16 millióról 25 millió euróra növekedtek 2004-ben. Az Adidas akkor úgy vélekedett, bevételei az év végéig legalább 20 százalékkal nőhetnének, amennyiben sikerül a veszteséges vállalat értékesítése. A vevő, a finn Amer Sport Corporation szerint a Salomon tökéletesen illeszkedik a vállalat profiljába és jól kiegészíti az általuk forgalmazott Atomic télisport márkát.

A Nike elleni küzdelem része az a bejelentés is, amelyet még augusztusban tett a csoport. Ezek szerint felvásárolja a világ harmadik legnagyobbját, az ugyancsak amerikai Reebokot. Az európai befektetési piac igen kedvezően fogadta a közleményt: az Adidas AG tőzsdei árfolyama is 7,5 százalékkal emelkedett a felvásárlás hírére.

A német cég ugyan jó piaci pozícióval bír, ám a sportszereladások legnagyobb hányada az Egyesült Államokban realizálódik, itt költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollár felét. Az Adidas forgalma Észak-Amerikában 2005 első félévében 18 százalékkal nőtt, a vállalaté jelenleg az ottani piac 12 százaléka, és ez a szelet a felvásárlással tovább nőhet.

Ugyancsak kedvező hír volt idén a német cégre nézve, hogy a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel kötött, 35 éves múltra visszatekintő szponzori szerződést 2014-ig meghosszabbították, illetve a cég lesz a pekingi olimpia hivatalos sportszergyártója is.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

A Reebokkal harcol az Adidas a Nike ellen
Extra juttatásokkal marasztalja menedzsereit a Reebok
Megveszi az Adidas-Salomon a Reebokot
Eladja a Salomont az Adidas

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!