1p

A vízlépcsők hiánya gazdasági, kereskedelmi, energetikai és környezeti kárt okoz az országnak - mondta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke a Napi Gazdaságnak.

A lap szerdai számában arról ír, hogy a szakember tanulmánya szerint az elmúlt tíz évben átlagosnak tekinthető a Dunán 2009-ben mért 2,5 méteres vízállás, a folyam hazai szakasza emiatt évente csak 180-270 napon át hajózható az előírt 2,5 méteres merüléssel, míg ez Ausztriában a vízlépcsők segítségével 350 napon át tart.

Bencsik Attila számítása szerint a magyar szakaszon az említett okból az áruszállító hajók kevesebb terhet vihetnek, ami 2009-ben például 27,4 millió euró veszteséget jelentett, a teljes árumennyiség 73 százaléka export volt,  így a nem megfelelő hajózhatóság a magyar exportáru versenyképességét egy év alatt 20 millió euróval rontotta.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!