3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A metroszexuális kifejezés mintegy tíz éve van a köztudatban, a vásárlói igények kielégítésére azonban csak az utóbbi néhány esztendőben kezdtek ráállni a vállalatok. A speciális piaci rést megcélzók bevétele minden más szegmensnél dinamikusabban fejlődik.

Már nem meglepő

Lassan, de biztosan kezdik felfedezni a vállalatok azt az egyre komolyabb fizetőképes réteget, amely képes és akar is áldozni a jobbnál jobb férfi kozmetikumokra, az öregedésgátló és szemránckrémekre. A LOréal mintegy 49 százalékos növekedést ért el a férfi szegmensben 2005-ben, s a szám jól bizonyítja, mennyire helyes döntés volt a vállalat részéről, hogy piacra dobja új, férfiaknak készült bőrápoló készítményeit.

A vállalat adatai szerint a férfi bőrápolók eladása tavaly mintegy 11 százalékkal nőtt, s kiérdemelte a leggyorsabban növekvő szektor címet. Noha a trend a tengerentúlról indult, már Európában is számos metroszexuálissal találkozhatunk, amit a vállalat statisztikái is alátámasztanak. Ezek szerint míg az európai férfiak mindössze 3 százaléka használt valamilyen bőrápoló terméket a 90-es évek elején, addig az arány 20 százalékra emelkedett 2003-ra.

A fiatalok ápoltabbak

A fiatalabb férfiak körében nagyobb népszerűségnek örvendenek a kozmetikai termékek, Európában a 30 év alattiak 24 százaléka használ ilyen cikkeket. Japánban ezzel szemben 30, míg Dél-Koreában 80 százalékos ugyanez az arány. "A mai fiatal férfiak számára már természetes a gyantáztatás, a testépítés, a szolárium és a fodrász. Lehet, hogy ennek az az oka, hogy a mostani fiatal korosztály már az MTV-n, a valóság show-n és az interneten nevelkedett. Mindenesetre ezek a srácok bármelyik percben készen állnak a 15 perces hírnévre" - fogalmazott az egyik amerikai férfidivatcég pr-os munkatársa.

Minden eshetőségre felkészülve

A LOréal szerint a szegmensben még jelentős piaci potenciál rejlik. "Gyerekcipőben jár a metroszexuálisokat megcélzó piac. Hidratálót még kevesebb mint 20 százalék használ, s további 25 százalék szívesen kipróbálna valamilyen bőrápoló készítményt" - fogalmazott a LOréal egyik szakértője. "Szerencsére már sikerült eltávolodni azoktól a beidegződésektől, miszerint csak nők használnak kozmetikumokat, de a legtöbben még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy mit és hogyan használjanak, ezért nemcsak termékekre, de képzésre is szükség van" - tette hozzá a szakértő.

Lényegtelen, hogy idős vagy fiatal, a metroszexuálisok itt vannak közöttünk, s itt is maradnak. A réteg ismerői szerint idővel a kifejezés is elavulttá válik, mivel egyszerűen férfiakról fogunk beszélni, akik élvezik a vásárlást, a szép ruhákat és a kozmetikai készítményeket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!