2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A České Dráhy a.s. (CD) cseh vasúttársaság bejelentette, hogy ezen a héten újból csatasorba állítja az ALSTOM-tól vásárolt, és korábban meghibásodott SC Pendolino vonatokat. A hétdarabos flotta két hete került vissza a gyártóhoz a hiba miatt.

Az ALSTOM arra tett ígéretet a CD-nek, hogy megtalálják a meghibásodás forrását és két héten belül öt vonatot visszajuttatnak a vállalathoz. Végül is a megadott határidőn belül sikerült a Prágában és az olaszországi Sesto San Giovanniban dolgozó mérnököknek megoldani a problémát, s a cég mai bejelentése szerint a járművek készen állnak a csehországi bevetésre - áll az ALSTOM mfor.hu-hoz eljuttatott sajtóközleményében.

[ajanlo=574][igazitas=right/]Terence Watson, az ALSTOM Transport alelnöke nyilvánosan bocsánatot kért a szerencsétlen és eddig példátlan kellemetlenségért. "Ma már meggyőződésünk, hogy ezek a vonatok még 30-40 évig fognak működni a Cseh Köztársaság területén, illetve bárhol máshol, ahol a České Dráhy terjeszkedni kíván" - tette hozzá az alelnök.

Ahogy a Menedzsment Fórum már korábban megírta, a cseh vasút 4,3 milliárd koronát fizetett a hét Pendolinóért, amelyeket december elején állítottak üzembe. Januárban azonban a szuperexpresszek meghibásodtak és le kellett őket állítani. Időközben az is kiderült, hogy a CD korábbi vezetése a cég számára előnytelen szerződéseket kötött. "Az illetőket felelősségre kívánjuk vonni, s tőlük is kártérítést fogunk követelni" - szögezte le az új vezérigazgató. Megjegyezte, hogy ez a kártérítés közvetlen elődjét, Dalibor Zelenyt is érinti.

A CD már 2005 decemberében is 100 millió koronás kártérítést számolt fel az Alstomnak azért, mert későn szállította le a vonatokat. A késés legfőbb oka az volt, hogy az expresszek motorjai befolyásolták a vasúti sínek mentén húzódó berendezéseket, s ezért a gépek eredeti változatának üzembe helyezése súlyos biztonsági kockázatokat rejtett magában. Az Alstom ezt a problémát végül megoldotta, de majdnem egy évet késett a vonatok átadásával.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!