4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

3 hónap alatt 4450 vásárlót veszített el a Magyar Nemzet, ami 13,4 százalékos csökkenésnek felel meg - derül ki a legfrissebb adatokból.

Úgy tűnik, hogy az olvasók továbbra is, és a korábbiaknál jobban büntetik a milliárdos vállalkozó érdekeltségébe tartozó napilapot, a Magyar Nemzetet. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) legfrissebb, második negyedévre vonatkozó adatai szerint ugyanis a Magyar Nemzet átlagosan naponta 28 679 példányt tudott értékesíteni, ami 13,4 százalékkal kevesebb az első negyedévinél.

A csökkenés feltételezhetően a magánvásárlókhoz köthető, hiszen a nagyobb szervezetek, önkormányzatok jellemzően éves előfizetési szerződéseket kötnek, melyek 2015-re vonatkozóan tavaly év végén, vagy év elején születhettek meg; tehát még bőven a februári Simicska-kirohanás előtt, amikor is a vállalkozó nyomdafestéket nem tűrő jelzővel illette a magyar miniszterelnököt.

Előző év azonos időszakához képest 23,6 százalékkal esett vissza az értékesítés, vagyis egy év alatt vásárlóinak közel negyedét elveszítette a lap. Ezzel pedig negatív értelemben kiemelkedett az általunk vizsgált nyomatott lapok köréből. Negyedéves és éves bázison sem szenvedett el ilyen nagy visszaesést egyetlen lap sem.

A politikai-közéleti napolapoknál maradva megállapítható az is, hogy sem a Népszava, sem pedig a Népszabadság nem remekelt. Előbbinél 3 hónap alatt 5, egy év alatt pedig 9,5 szzalékkal csökkent az értékesített példányok száma. A Népszabadság ugyanakkor ennél valamivel kevesebbel megúszta: az átlagosan eladott 40 653 példány az első negyedévhez viszonyítva 2,6, előző évhez mérten pedig 6,7 százalékkal jelent kevesebbet. (A Magyar Hírlap és a Napi Gazdaság nem auditáltatja magát.)

A Figyelő beindult

A közéleti-gazdasági hetilapok közül úgy tűnik, a Figyelő kezd kimászni a gödörből, hiszen az első negyedév után most a másodikban is növekedést értek el. Az átlagosan eladott 8167 példány 2,2 százalékkal haladja meg az első negyedévit és 13,5-lel az egy évvel korábbi teljesítményt.

A HVG, a Heti Válasz és a 168 óra azonban egyaránt jelentős mínuszokat kénytelen elkönyvelni. Éves bázison a legnagyobb visszaesés a Heti Válaszhoz köthető, 9,2 százalékos, miközben három hónap alatt 5,4 százalékkal maradt el az átlagos eladás. A HVG 35 689 darabos átlagos heti értékesítése 4,3 százalékos csökkenés az első negyedévhez képest és 9 százalékos az előző évi állapothoz viszonyítva. A 168 óra átlagos értékesítése ugyanakkor 6,7 százalékkal esett vissza negyedéves és 8,6-tal éves bázison.

A pletykalapok kellenek

A színes napi-, női- és pletykalapokat vizsgálva megállapítható, hogy a pletykalapokra vevők a magyarok. A Bestből és a Storyból is egyaránt többet tudtak már eladni, mint egy évvel ezelőtt, előbbinél 10,4, a Storynál pedig 6,7 százalékos a növekedés mértéke. Igaz ugyanakkor, hogy az első negyedévhez képest 3 százaléknál nagyobb visszaesést volt kénytelen elkönyvelni mindkét pletykalap. A HOT!-nak azonban továbbra sem megy, hiszen 1,4 százalékos a mínusz negyedéves és 7,1 százalékos éves bázison.

A második negyedévben a női lapoknak sem ment túl jól. A Kiskegyed 190 416 darapos átlagos értékesítése 0,6 százalékkal kevesebb az első negyedévinél és 0,1-gyel az előző évinél. A Nők lapja esetében a visszacsúszások 1,9 és 1,1 százalékos mínuszt jelentenek.

Nem megy jól a vasárnapi lapoknak

A nyomtatott lappiac nehézkes helyzetére még rátett egy lapáttal a vasárnapi boltzár a hét utolsó napján megjelenő kiadványok esetében. A második negyedévben a Vasárnapi Blikk volt a legnagyobb vesztes, hiszen 3 hónap alatt 9, egy év alatt pedig 15,8 százalékkal esett vissza az átlagosan értékesített példányszám a MATESZ adatai szerint. Így már "csak" 89 247 darabos az átlagos eladás, miközben egy éve még bőven 100 felett volt.

A Vasárnap Reggel 46 069 darabja 4,2 százalékkal kevesebb az első negyedévinél és 14,7-tel az egy évvel korábbi adatnál.

Ennél viszont sokkal kisebb "veszteséget" volt kénytelen elszenvedni a Vasárnapi Hírek, hiszen amellett, hogy éves bázison "csupán" 4,6 százalékos a mínusz, az első negyedévinél 0,2 százalékkal több a most közölt 20 778 darabos átlagosan eladott példányszám. A Vasárnapi Bors az első negyedévhez képest szintén jelentős mértékben esett vissza, 8,9 százalékkal, az átlagosan eladott 47 824 lap ugyanakkor 1,3 százalékkal kevesebb az előző évinél.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!