3p

Az index.hu szerint a csatorna vezérigazgatója, illetve a mögötte álló, meg nem nevezett befektetői csoport vette meg a TV2-t.

"A TV2 vezetése ma hivatalosan is bejelentette a dolgozóknak, hogy az eddigi német tulajdonos, az ProSiebenSat1-csoport eladja az országos kereskedelmi csatornát" - tudta meg az index.hu.

A portál információi szerint a mostani nagy bejelentésen Simon Zsolt azt mondta el, hogy ő maga vette meg a csatornát a TV2 gazdasági igazgatójával Yvonne Dederick-kel közösen. Az index.hu szerint Simon is elismerte, hogy nincs ekkora magánktőkéjük, de hogy milyen befektetői csoportokkal működik együtt, azt nem árulta el. Annyit közölt, hogy a mögötte álló cég magyar tulajdonosi háttérrel rendelkezik. Arról, hogy mennyit ér a TV2, Simon szintén nem beszélt. (Simonnal 2012 őszén készített az mfor.hu interjút, melyet itt érhet el.)

A TV2 értékesítése már többször felmerült az utóbbi időben. Májusban a hvg.hu írt arról, hogy a Simicska Lajos–Nyerges Zsolt páros heteken belül megveheti a második legnézettebb kereskedelmi csatornát, majd novemberben a Figyelőnek voltak "tuti" információi arról, hogy egy olyan kínai cég lehet a vevő, mely magyar tulajdonossal rendelkezik, sőt korábban állítólag az RTL Klubért is versenyben volt.

Az üzlet nem mentes a háttérben zajló politikai szándékoktól sem, amire Simon mostani titkolózása csak rátesz egy lapáttal. Az index.hu a Magyar Narancsra hivatkozva azt írja, hogy a vezérigazgató felesége által üzemeltetett könyvesbolt hivatalos kopogtatócédula-gyűjtő helye volt 2010-ben a Fidesznek, így a portál a Simonék mögött álló céget Fidesz-közelinek valószínűsíti. Az index szerint a TV2 eddig is jó kapcsolatokat ápolt a kormánypárttal: erre utal az is, hogy a 2010-es választásokat követően a csatorna új állást kreált, hírpolitikai tanácsadónak felvette az addig a HírTv-ben dolgozó Pindroch Ferencet.

A ProSiebenSat1-csoport eladási szándéka egyébként nem igazán meglepetés. A válságot követően meredeken visszaesett a reklámpiac, és ahogy arra idén tavasszal rámutattunk, a televíziók reklámbevétele tavaly a 2005-höz képest nominálisan is 20 százalékos mínuszban volt. (Lásd: Mikor reccsennek a magyar tévécsatornák? Meddig bírják?).

Ráadásul a TV2 az elmúlt időszakban folyamatosan veszített teret az RTL-lel szemben, így nem csoda, hogy 20 milliárd forintnyi friss tőkére volt szüksége a társaságnak az elmúlt 3 év közel 18 milliárdos veszteségét követően.

Az értékesítési folyamatot természetesen katalizálhatta az Orbán Viktor által májusban "belengetett" reklámadó is, amelyet már júliustól bevezettek volna, és elsősorban az RTL Klubot, illetve a TV2-t sújtotta volna. Az új teher aztán ősszel lekerült a terítékről, amely Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint a szövetségük és a kormány között folytatott párbeszédnek az eredménye.

mfor.hu


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!