Olvasói sarok - fórum

Ha véleménye van!
Ha üzenni akar az mfor.hu szerkesztőségének, szerzőinek, témáinak, gazdasági életünk prominens vagy szürke szereplőinek. Rajta!

Kérjük, vélemény írásához jelentkezzen be. Köszönjük. Kérjük, vélemény írásához jelentkezzen be. Köszönjük.
Hozzászólások

35 ezret kap, aki beszervez valakit vasutasnak

A teljes cikk ezen a linken található: 35 ezret kap, aki beszervez valakit vasutasnak
Egyre több cég toborzási bónusszal próbál munkaerőt szerezni.

2017. július 24. 10:09:40

27 éve, hogy rászoktak a vállalatok, hogy az emberek "szerelemből" dolgozzanak, éhbérért. Sok helyen úgy, hogy még napi szinten meg is aláztak (aláznak) dolgozó családos embereket. A szaktudás csak a belépésnél (volt) fontos szempont, de a gyakorlatban a belső politika dönti el, hogy valójában kit, milyen munkakörben foglalkoztatnak. Ha már felvettek valakit, akkor már nem menedzselik. Tesznek rá, hogy az illető felmutat-e valamilyen szakmai fejlődést. Csupán az számít, hogy kinél (melyik befolyásos vezetőnél) vágódott be. Ezért simán el tudom képzelni, hogy miért nálunk a legnagyobb a pályaelhagyók aránya (én is az vagyok). S ezzel együtt jár egy bizalmatlan frusztráció is a munkáltatókkal szemben -> aki dolgozni megy egy munkahelyre, s nem haverkodni, annak nincs becsülete. Ez így együtt erodálta a munkavállalási (és tanulási!?) kedvet az országban.

Diplomás emberek vándoroltak nyugatra mosogatni, mert ott legalább megfizetik őket. Nálunk szokás szerint a 25 órában kezdenek el kapkodni, de még mindig vonakodnak a nyugatihoz közelítő szinvonalú munkabért adni, s nem értik, miért nem megy senki dolgozni...pl. vasutasnak. Már rég kevés a munkabér emelés, ha az nem jár együtt a vállalati kultúra fejlesztésével, menedzsment szintű szemléletváltással. Ha valaki "jól" keres a munkahelyén, az önmagában nem elég vonzó, megtartó erő, hiszen a rendszeres túlóráztatás, a rossz vezetői bánásmód pokollá teszi a napi munkavégzést, s előbb-utóbb elkerülhetetlenné teszi a munkavállaló számára a váltást vagy az elvándorlást.

.