A francia-japán páros közeledése a múlt hónap elején kezdődött, miután híre ment, hogy a Chrysler pénzügyi nehézségei miatt vevőt keres. A Renault/Nissan páros amerikai piaca felfutásának nagy lehetőségét látta volna a Chrysler megszerzésében - vélekednek a megfigyelők, akik szerint az amerikai kormányzatnak az autóipar részére szánt sok milliárd dolláros támogatásából is esetleg részesülhetett volna.
A General Motors neve is korán felmerült a Chrysler lehetséges bekebelezői között, de járműipari körökben ennek kapcsán elterjedt az a feltételezés, hogy a nagyobb amerikai vállalat kicsontozza a Chryslert, számos üzemét bezárja, ami jelentős elbocsátásokkal járna, gyakorlatilag egy jelentéktelen márkára fokozná le vetélytársát. A Cerberus arra spekulál, hogy Chrysler-részesedése fejében megszerezheti az oroszlánrészt a General Motors pénzügy vállalkozásában, a múltban a GM-nek jelentős hasznot hozó GMAC cégben.
Szintén az autóipart érintő változás, hogy az autóeladások visszaesése miatt ötven százalékkal csökkenti termelését az Ukrajna harmadik legnagyobb gépkocsi-összeszerelő üzemét működtető, tiszasalamoni székhelyű Eurocar Zrt., amely kényszerszabadságra küldte dolgozói legnagyobb részét.
A 2001-ben létesült üzem - amelyben a Volkswagen konszern 14-féle - Skoda, Volkswagen, Seat - gépkocsi-modelljét szerelik össze - vezetése a gazdasági válság miatt felülvizsgálja a következő évekre kidolgozott termelési terveket, és befagyasztja az üzem bővítésével kapcsolatos építési munkálatokat - közölte a hét végén Oleg Bojarin, az Eurocar Zrt. igazgatóságának elnöke. A Kárpátalja megyei költségvetés legnagyobb befizetőjének számító Eurocar Zrt. a múlt évben 38,4 százalékkal növelte a termelését, aminek köszönhetően 29 600 személygépkocsi gurult le a futószalagról. Az ukrán gazdaságot mind súlyosabban érintő válság nyomán az országban jelenleg 82 ezer dolgozót foglalkoztatnak csökkentett munkaidőben, és 25 ezren vannak fizetés nélküli kényszerszabadságon.