3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az építőipari kivitelezési árak drágulása is lassítja a beruházást – ismerte el Gulyás Gergely.

Lapunk elsőként számolt be arról, hogy egy törvénymódosítással kikerült az ország területrendezési tervéből az M0-ás körgyűrű megépítésre váró nyugati szakasza, az M1-M0-ás csomópont és a 10-es főút között. Ami azt jelenti, hogy a kormány egyelőre nem számol ennek a szakasznak a megépítésével, tehát csúszik a 2020-as indulással tervezett kivitelezés.

A tervezett nyomvonalak (forrás: Magyar Építők)
A tervezett nyomvonalak (forrás: Magyar Építők)

Az útvonal menti települések, így Budakeszi és Budaörs környékének országgyűlési képviselője, Csenger Zalán Zsolt a hírünket átvevő hvg.hu cikkét idézve cáfolatnak tekinthető kommentet posztolt a facebook-on a település családi magazinja, a Mi kisvárosunk című portál szerint.

„Ez természetesen minimum csúsztatás, de inkább fake news! Arról van szó, hogy most folyik a nyomvonal variációk vizsgálata, viszont az országos szerkezeti terven pillanatnyilag bent van a régi nyomvonal. Ezt vesszük most ki a szóban forgó módosítással (tehát egy elavult vonal kerül törlésre a térképen!). Amint megvan az új, végleges nyomvonal, az fog bekerülni.”

Vagyis a képviselő szerint szó sincs csúszásról, a körgyűrű továbbépítésének lefújásáról, csak egy nyomvonalcserét kell végrehajtani.

Gulyás Gergely miniszter azonban más megvilágításba helyezte a beruházást az e heti Kormányinfón. Az ütemterv tarthatóságára vonatkozó kérdésünkre elmondta, hogy részben a társadalmi egyeztetés elmaradása, részben az építőipar kapacitáshiánya miatt kell több időt szánni a kivitelezésre.

Mint elárulta, ő kezdeményezte a törvénymódosítást, miután „a rózsadombi polgármester, Láng Zsolt” azzal kereste meg, hogy komoly társadalmi ellenállást szült a kerületben a tervezett nyomvonal. Annak kijelölését ugyanis nem előzte meg társadalmi vita.

A miniszter az M0-ás nyomvonaláról szóló vita részeként megemlítette, hogy a világ számos városában nem zárul be teljesen a körgyűrű, de a maga részéről úgy gondolja, hogy jó lenne, ha az M0-ás bezárulna.

Amennyiben nem születne konszenzus, akkor végső esetben a kormány döntené el, merre menjen tovább a nyomvonal. Előbb azonban mindenképpen ki akarják kérni a környéken lakók - a II. kerületiek - véleményét, ezért indítványozta Gulyás, hogy ne szerepeljen „egyértelmű nyomvonal” a törvényben.

Ami a kivitelezést illeti, szerinte többféle terv áll rendelkezésre, de a beruházás ütemezését nem csak a társadalmi egyeztetés befolyásolja, hanem az építőipar kapacitáshiánya is. Mint mondta, nem tudja, hogy tartható-e az ütemterv, mivel ez az építőipari kapacitás kérdése is. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az építőipari megrendelés-állomány majdnem a kétszerese a kapacitásnak.

„Ebből pedig áremelkedés és csúszás következik” – zárta gondolatait, jelezve, hogy egyáltalán nem lenne meglepő, ha 2020-ban mégsem indulna el az építkezés.

Egyébként a parlamenti képviselőnek a települési honlapon idézett kommentjét nem leltük fel a közösségi oldalon, a citált poszt alatt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!