3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A debreceni akkumulátorgyár körüli vita ugyan környezetvédelmi kérdésnek tűnik, de igazából az élesedő gazdasági verseny miatt támadják a beruházást - jelentette ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára vasárnap videóbejegyzésben a Facebookon.

Dömötör Csaba azt mondta: "kilóg a lóláb", ugyanis "nem az a bajuk", hogy akkumulátorgyár épül, hanem az, hogy Magyarországon, a hazai baloldal pedig csatlakozik ehhez a kampányhoz. "Ennél már tényleg csak az lenne a durvább, ha ezért pénzt kapnának külföldön, mondjuk dollárban" - tette hozzá.

A politikus emlékeztetett arra, hogy az új uniós szabályozás az elektromos autók felé tereli az autógyártást. Ez azt jelenti, hogy az Európai Bizottság javaslata szerint 2035-től már csak nulla kibocsátású járműveket lehetne forgalomba hozni az uniós piacon. Ezért óriási verseny indult a gyártókapacitásokért, és ezekben az években dől el, hol lesznek a meghatározó elektromosautó-gyárak. Az autókhoz pedig akkumulátor kell, vagyis a mostaninál sokkal több akkumulátorgyár, mégpedig az autógyárak közelében.

Dömötör Csaba: Ha a beruházások megvalósulnak, Magyarország tízmilliós országként is képes lesz arra, hogy 2030-ra a harmadik helyen legyen akkumulátorgyártásban. Fotó: Facebook
Dömötör Csaba: Ha a beruházások megvalósulnak, Magyarország tízmilliós országként is képes lesz arra, hogy 2030-ra a harmadik helyen legyen akkumulátorgyártásban. Fotó: Facebook

Az iparág felfutását jelzi - folytatta -, hogy az Egyesült Államokban két év alatt 15 akkumulátorgyár építését jelentették be, és a legnagyobb európai országokban már most is sok ilyen működik, Franciaországban, Olaszországban vagy Spanyolországban.

Közlése szerint a régióban is beindult a verseny. Románia és Csehország is fel akarja futtatni a gyártást, és a legnagyobb ilyen gyár Lengyelországban működik Európában.

Ebbe a versenybe Magyarország is benevezett, és ha a beruházások megvalósulnak, tízmilliós országként is képes lesz arra, hogy 2030-ra a harmadik helyen legyen akkumulátorgyártásban. Ez sok ezer munkahelyet jelent és fontos hídfőállásokat a jövő iparágában. A debreceni CATL-beruházás ennek a tervnek a része - mondta.

Hangsúlyozta, hogy ez az új gyár a hazai autógyáraknak is készítene akkumulátorokat, így a Debrecenben beruházó BMW-nek is. Kilencezer új munkahely jönne létre és óriási adóbevételt jelentene ez a városnak évtizedekre - jelezte.

Emlékeztetett: ugyanez a vállalat ugyanilyen gyárat épített a németországi Türingiában, azon a helyen, ahol szocialisták és zöldek kormányoznak, akik "keblükre ölelték" az egészet.

Az ottani környezetvédelmi miniszter úgy érvelt a beruházás támogatása mellett, hogy "fontos szerepet játszottak a tiszta energiában rejlő lehetőségek. A megújuló energia jelenti az alapját a vonzó üzleti helyszíneknek, a jövőbiztos munkahelyeknek és a nagyobb fokú klímavédelemnek. Jó úton járunk itt Türingiában."

Ezzel kapcsolatban Dömötör Csaba végül feltette a kérdést: ami tiszta energiát, jövőt és munkahelyeket jelent Németországban, arra miért mondják azt Debrecenben, hogy környezetpusztító?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!