2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A költségvetésből 7 milliárd forintot adnak a fővárosnak, de csak 2020-ban.

Szélesebb lesz a járdakonzol az új Lánchídon, több lesz a zöldfelület a Clark Ádám téren és a Széchenyi téren, a Vigadó téren pedig közvetlen gyalogos összeköttetést alakítanak ki a rakparttal. Minderről abban a friss határozatban rendelkezik a kormány, amelyik a Lánchíd, az Alagút és az ezekhez kapcsolódó közterületek - a már említett Clark Ádám tér és a Magyar Tudományos Akadémia előtti Széchenyi tér - rekonstrukciójáról és fejlesztéséről szól.

Jobb lesz elkerülni a környéket a felújítás alatt
Jobb lesz elkerülni a környéket a felújítás alatt

A kormány ezekre a beruházásokra összesen 7 milliárd forintot biztosít a központi költségvetésből. A határozatból kiderül, hogy ezt a 2020-as költségvetés terhére kapja meg a főváros, vagyis csak két év múlva áll majd rendelkezésére ez az összeg.

A kormány több feltételt is fűz a támogatáshoz. A beruházást 18 hónap alatt kell megvalósítani, hogy a közlekedést a lehető legrövidebb ideig akadályozzák a munkálatok. A határidő betartását szigorúan veszik, jogkövetkezményeket helyeznek kilátásba, ha csúszna a kivitelezés. Ami azt jelenti, hogy a támogatást valamilyen formában vissza kellene téríteni a költségvetés számára - egyben azt is, hogy a főváros kőkeményen meg fogja kötbéreztetni a vállalkozásokat, amelyek részt kapnak a beruházásból.

Ami a részleteket illeti, a Lánhídon a mostaninál szélesebb lesz a gyalogosjárda. A híd budai és pesti oldalán parkosítások lesznek, ezzel összefüggésben a Széchenyi téren átszervezik a forgalmat is, ami elsősorban az akadémia melletti utcák használatát fogja érinteni. A József Attila utca kétirányú forgalma megmarad. A rekonstrukcióval több hely jut majd a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak.

A Vigadó téri villamosmegállónál pedig az alsó rakpartot lefedő, közösségi térként funkcionáló teraszt kell megépíteni, úgy, hogy azon keresztül gyalogosan közvetlenül el lehessen jutni a rakpartra - vagyis ne kelljen keresztül csalinkázni az autók között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!