2017. július 11. 13:48

Indulhat a tervezés és az ötletelés: hogyan lehet megoldani, hogy a ráckevei és a csepeli hév összekapcsolódjon a metró- és a nagyvasúti hálózattal.

Sikerült kiválasztani a nyertes ajánlattevőt a még idén márciusban elindított közbeszerzési eljáráson a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba integrálásának előkészítése tárgyában - derül ki a közbeszerzési hatóság oldalán frissen megjelent dokumentumban. A szerződést július 21-e után köthetik majd meg.

A nyertes ajánlattevőnek megvalósítási tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készítenie a ráckevei és a csepeli HÉV metró- és nagyvasúti hálózattal történő összekapcsolódására. A munkára két ajánlat érkezett be, melyek közül a Transinvest-Budapest Kft. ajánlatát érvénytelennek minősítették, mivel határidőig nem teljesítette a hiánypótlást.

(Fotó: MTI)

Így a HÁHATHÁHÉT Konzorcium lett a befutó a nettó 748,27 millió forintos ajánlatával. A konzorcium tagjai:

  • a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft.,
  • az UTIBER Közúti Beruházó Kft.,
  • a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.,
  • az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt.

A projekt az 5-ös metróval is kapcsolatba hozható, igaz, ez annyira drága beruházás, hogy egyelőre csak álmodhatunk róla. Viszont ha valami készül Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt mindenképpen úgy érdemes csinálni, hogy ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak - ezt még Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nyilatkozta a Blikknek a közbeszerzési eljárás kiírásával kapcsolatban.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs igazgatója a lapnak akkor azt mondta: a megvalósíthatósági tanulmány többféle lehetséges üzemmódi és nyomvonal-változatot vizsgál, és arról szól majd, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a csepeli és a ráckevei HÉV-et. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhetne majd el.

mfor.hu