3p

A BKV uniós források segítségével kezdene a dunai közösségi közlekedés újraindításába: a kikötőfelújítások révén két éven belül beindulhat a Budapestet észak-déli irányban átszelő vonaljárat, írja a Napi.

Két éven belül megindulhat a dunai tömegközlekedés Budapesten, a jelenlegi igényfelmérések alapján a folyó menti ingatlanfejlesztések, az irodák, lakóházak és az egyetemek jelentős potenciált rejtenek - mondta lapunknak Reményi László, a BKV kereskedelmi osztályvezetője. A BKV két tervet készített a vízi tömegközlekedés újraindítására, ezekhez a dunai közlekedés fejlesztését szolgáló, 1,03 milliárdos keretű uniós pályázatból remélnek több száz millió forint forrást. A már meglévő 22 kikötő közül ötöt fejlesztenének, illetve négy újat építenének. A gyorsabb közlekedést lehetővé tevő járművek vásárlásának támogatása e pályázat keretein belül nem megvalósítható - egy megfelelő gyorsjáratú hajó 300 és 800 millió forint közötti összegbe kerül. A társaság jelenlegi, 11 egységből álló hajóparkja azonban elegendő kapacitást jelent a vízi tömegközlekedés működtetésére - tette hozzá Reményi. A tervek szerint a járat északi végpontja a Megyeri híd vagy a jelenlegi Meder utcai kikötő lenne, délen pedig a Bosnyák tér alatt található Millennium városközpontig közlekedne, kezdetben napi 500 és 1000 közötti utassal a fedélzetén.

Vissza kell szoktatni az embereket a vízi közlekedésre, ami egy hosszú folyamat - fogalmazott az osztályvezető, hozzátéve: a versenyképesség komoly gátja a hajós közlekedés sebessége, de a városi közlekedést lassító körülmények a hajózást hozzák előnyösebb helyzetbe. Akkor jelenthet valódi alternatívát a szárazföldi közösségi közlekedéssel, illetve az autóhasználattal szemben, ha az utasoknak bizonyos szempontból pluszszolgáltatást nyújt. Ez lehet a kényelmesebb utazás, de akár az igénybe vehető vezeték nélküli internet-hozzáférés is, de a kerékpárosok közlekedésére is alkalmas ez a megoldás. A város északi és déli vége közötti távolság lefelé jelenleg öt megállóval 1 óra 20 perc alatt hajózható - a meglevő hajókkal. Ez akár versenyképes is lehet annak a körnek, amely otthona és munkahelye közelében el tudja érni a kikötőket.

A BKV által készített reprezentatív célközönségi felmérés szerint - amennyiben ez a menetidő tartható - az ott dolgozók és ott lakók 30-40 százaléka igénybe venné a szolgáltatást, a kiegészítő szolgáltatásokkal pedig egy némileg magasabb árszinten is vonzó lehet a vízi utazás lehetősége.

Az uniós támogatáshoz kapcsolódó fejlesztések másik szegmense a Budafok és Csepel központjának összeköttetését megvalósító személyszállító hajójárat elindítása a személy- és kerékpáros forgalom számára - itt azonban még több vízügyi problémát is meg kell még oldani Reményi szerint, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!