2016. december 13. 09:40

Idén a foci-eb idején ugyan hasonlóan gyengén teljesítettek a nagy kereskedelmi csatornák. Előtte azonban nem volt olyan kisiklásra példa, amikor nem valami különleges esemény miatt pártoltak el a nézők.

Az egyik szeme sírhat, a másik szeme nevethet a nagy kereskedelmi csatornáknak. Noha a csatornacsaládok kábeladói egy-egy adás erejéig komoly nézettséget értek el a mögöttünk hagyott héten, a zászlóshajók kevésbé teljesítettek jól. Noha a nézettségi adatok alapján az idei mélypontot sem az RTL Klub, sem a TV2 nem érte el a múlt héten, egyik csatorna sem büszkélkedhet a számaival.

Ebben persze számos ok közrejátszik, így az is, hogy a TV2-nek gyakorlatilag nincs "egyetlen adu sem a kezében". Az idén ősszel is a csatorna büszkeségének számító, és szokás szerint jól teljesítő Sztárban sztár gyerekkel felturbózott változatát is áttolták a Super TV2-re. A médiavállalat Sztárban Sztár + 1 kicsi továbbra is a legnézettebb kábelműsor a piacon, messze lekörözte a ValóVilág 8. szériájának fináléját, de az országos kereskedelmi csatornák kínálatát is maga mögé utasította idősávjában. A TV2 azt is kiemeli, hogy a műsort 4 évesnél idősebbek körében több mint 760 ezren választották, amihez azért érdemes hozzátenni, hogy az őszi Sztárban sztár legjobb adását majdnem kétszer ennyien nézték, igaz az egy országos csatornán futott, nem egy kábeltévén.

Az anyacsatorna, a TV2 hétköznap továbbra is gyengén muzsikál, igaz ez korántsem nevezhető újdonságnak, hiszen egész évben problémát jelentett ez számukra. A Sztárban sztár + 1 kicsi csoporton belüli helyzetét jelzi, a teljes népességben csupán a Tények egyik adása kelhetett vele versenyre a TV2 csatornáinak műsoraiból, míg a 18-49 közötti korosztály esetében szintén "házon belül" mindent vitt a műsor.

Más kérdés, hogy a múlt héten az RTL Klub sem muzsikált olyan jól hétfő és péntek között, mint ahogy megszokhattuk. A hét első felében a csatorna húzóműsorai kifejezetten gyengén szerepeltek, hiszen az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is inkább a 15 százalékos közönségarányhoz volt közel, miközben korábban még a 20 százalék alatti számok sem voltak megszokottak a két műsor esetében. Mindezek miatt olyat láttunk, amelyre nem hogy korábban, de az idei évben sem volt nagyon még példa, jelesül az RTL Klub minden hétköznap este a kereskedelmi célcsoportban a 20 százalékos közönségarány alatt maradt.


Mindezen csak a szombati nap tudott komolyabb kozmetikázni. Az X-Faktor ugyanis a múlt héten is kimagasló nézettséggel futott a kereskedelmi korosztály körében. A 49. héten 25,5 százalékos közönségarányával a nézettségi toplista első helyét szerezte meg ismét a 18-49-es korosztálynál. A legutóbbi adásban kiderült, hogy kik a hatodik évad finalistái: Opitz Barbara, Mata Ricsi és Gorbunov Dmitrij. Közülük fog kikerülni december 17-én a 2016-os X-Faktor győztese.

Véget ért ugyanakkor az RTLII-n futó ValóVilág powered by Big Brother, melyet vasárnap este VV Soma nyert meg. A viszonylag jó számokkal búcsúzott a nézőktől: 8,7 százalékos közönségarányt ért el és a kereskedelmi célcsoportban. A reality egyértelműen az RTLII őszi húzóműsora volt, folyamatosan felfele húzta a csatorna átlagos közönségarányát. Az biztos, hogy egy ilyen típusú műsor egy országos adón ma már nem igazán lenne jó helyen, de természetesen a nézők egy jelentős része nem a magas kultúrát keresi, amikor Való Világot néz. A most lezárult évadot ugyanakkor fémjelzi, hogy a Médiahatóság szerint soha nem tapasztalt mennyiségű káromkodás számoltak össze az egyik részben.

A múlt heti műsorok közül a Válótársak második évadának negyedik epizódjáról érdemes még megemlékezni, amely 21,1 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel a sorozat számottevően túllépett a csatorna átlagán. Lefele húzta viszont az átlagos számokat a Keresem a családom legutóbbi adása.

A 49. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub annak ellenére, hogy minden estét behúzott, az átlagos közönségaránya tovább csökkent és már csak 16,7 százalék lett. Egy hete még azt írtuk, hogy a TV2 stabilizálta a pozícióját, ezúttal azonban ezt ne mtudjuk megismételni. Az Andy Vajna tulajdonában álló csatorna nézettsége is csökkent, ezúttal csak a tévék előtt ülők 7,7 százalékát érte el. Sok nézőt vesztettek, de maradt fej-fej mellett a két RTL-es kábelcsatorna, a F3 (4,8% SHR) és a Cool (4,7% SHR). A Viasat3-at (4,2% SHR) ismét egy felfele tartó hullám ragadta magával, hiszen meg tudta közelíteni az előtte állókat. A Duna TV (2% SHR) pedig stabilan őrzi sereghajtó pozícióját.

mfor.hu