2018. február 13. 04:26

Heti átlagban tovább nőtt az RTL Klub előnye a TV2-vel szemben, utóbbi év eleji meglódulása így csak átmenetinek tűnik.

Nem indult túl jól az RTL klub számára az idei év, hiszen a TV2 a Piramis című vetélkedőjével igencsak fel tudott zárkózni a versenytárs nyakára. Az RTL több kisebb változtatással igyekezett megtalálni a siker receptjét, ám a végső megoldást úgy tűnik, A Fal és A mi kis falunk elindítása jelentette.

A Pajkaszeg lakóinak történetét bemutató saját gyártású sorozat első része múlt héten nagyot robbantott, hiszen a kereskedelmileg fontos korcsoportban a nézők közel harmadát tudta lekötni, az érdeklődés pedig mit sem lanyhult a második részre. A 6. héten a szombaton vetített sorozat legújabb epizódja ugyanis a nézők 27,4 százalékát érdekelte, ami több mint 425 ezer felnőttet jelentett, a teljes népesség körében pedig több mint 1 millió embert ültetett a képernyők elé. Ezzel az aránnyal pedig az RTL sorozata lett a legnézettebb műsor a múlt héten.

A toplista második helyére a Híradó vasárnapi kiadása került, a TV2 Piramis című vetélkedőjének csütörtöki adása a dobogó harmadik fokára tudott feljutni, majd innentől ismét több helyet az RTL tudhat magáénak.

Az RTL a múlt héten rajtolt el A Fal című vetélkedőjével, amivel szemben indította a TV2 a Piramist időben jócskán megelőzve az RTL formátumát. Bár a toplista alapján nem aratott akkora sikert A Fallal az RTL, mint mondjuk a pajkaszegi történetekkel, az 5 adásból 4 bekerült a 15 legnézettebb műsor közé a kereskedelmileg fontos korcsoportban. A Piramis ezzel szemben csak a szerdai és a csütörtöki adásokkal szerepel az említett csoportban.

A 6. heti statisztikákat nézve a hétköznap esték kiegyenlítettsége mérséklődik, a 7-ből ugyanis már 4 estét megnyert az RTL Klub és a maradék 3 esetben is minimális differencia volt a két kereskedelmi csatorna nézettsége között.

A csatornák heti átlagos közönségarányát nézve az látható, hogy az RTL ismét nagyot tudott javítani, a múlt heti 12,9 százalékos főműsoridős arány a 18-49 évesek körében 13,5 százalékra ugrott. Ezzel párhuzamosan a TV2 10,1-ről 10,2-re tudta szépíteni a számát. Utoljára ilyen nagy differencia a két csatorna között tavaly az utolsó héten mutatkozott. 

Az RTL kábelcsatornáinak ellenben most rosszabb hete volt a korábbinál, a Cool közönségaránya 4,4-ről 3,5-re, az F+-é pedig 6,3-ról 5,5-re apadt. Ugyanez figyelhető meg a Viasat3 esetében is, 2,6-ról 2,1-re csökkent a közönségarány, a Duna TV viszont tartani tudta a korábbi 1,8 százalékát.

mfor.hu