Az originatorok az eredeti tartalmat állítják elő, a syndicatorok csomagolják a különböző originatorok által előállított különböző termékeket a distributorok számára, és egyben közvetítenek is közöttük, a distributorok pedig eljuttatják a syndicatorok által csomagolt tartalmat a fogyasztóknak. Az Internet kétféleképpen szélesíti ki az originatorok kategóriáját. Egyrészt mind több "szindikálható" tartalom hozható létre, másrészt a csatlakozási korlátok drasztikus csökkenésével a szindikációban a potenciális résztvevők száma megnövekedik. Minden termék, amelyhez információ köthető, az a szindikáció tárgyává válhat (18). Tartalmak különböző originatoroktól való összegyűjtésével a syndicatorok megszabadítják a distriburokat az információ előállításnak és összegyűjtésének problémáitól.
Tulajdonképpen közvetítőként teremtenek értéket, összegyűjtik és csomagolják a digitális jószágokat (19). A distributorok a végfelhasználók felé értékesítik a megvásárolt tartalmakat. Így képesek költségeiket csökkenteni, és az értékesített szolgáltatások spektrumát szélesíteni egyszerre (20). A vázolt jellegzetességek következtében értékesítési láncban nem kell minden ponton puffer-készleteket fenntartani, ami csökkenti a készletezési, valamint a raktározási költségeket, és a distributorok gyorsan, illetve rugalmasan képesek váltani a számukra kedvezőbb feltételeket nyújtó syndicatorok irányába.
Egy vállalat általában egyetlen szerepet tölt be a szindikációban, de aktívan megjelenhet a másik két szerepkörben is. Ez utóbbi megoldás egyfajta vertikális integráció lesz. Ha a vállalatnak sikerül a "lánc" egyik pozícióját monopolizálnia, akkor egyrészt megkerülhetetlenné válhat, és egyben szűk keresztmetszetet okozhat, ami befolyásolni fogja az egyes szereplők érték-hozzáadási képességét. A domináns vállalat ebben az esetben más piacon is erős pozíciók kiépítésére törekszik. A körülmények kedvezőtlenné válásával azonban az is könnyen előfordulhat, hogy egy vállalat a másik szerepkörben folytatja a tevékenységét.
(18) Az Inktomi az általa kifejlesztett technológiának köszönhetően vált originatorrá. Sok viszonylag kis teljesítményű számítógépet összekapcsolva olyan internetes keresőmotort sikerült kifejlesztenie, amely hatékonyabbnak bizonyult az eddigieknél. Mivel az internetes kereső-szolgáltatások piaca már telítettnek tűnt, ezért nem a közvetlen piacralépéssel próbálkozott meg, hanem értékesítette szolgáltatását a keresőket működtető vállalkozások felé, amelyek éltek a hatékonyabb keresés lehetőségével és megosztoztak a bevételeken az Inktomival.Forrás: Kevin Werbach: Syndication, The emerging model for business in Internet era.
(19) A Linkshare több száz e-tailer (elektronikus kiskereskedő) akcióit gyűjti össze, és értékesíti a tartalomszolgáltató distributorok felé. Forrás: Kevin Werbach: Syndication, The emerging model for business in Internet era.
(20) A Women.com rendszerezi a megvásárolt információkat, hogy tematikus felépítésben tudják azt kínálni a felhasználóknak, ezáltal megkímélve őket az információs rengetegben történő kilátástalan bolyongástól. Forrás: Kevin Werbach: Syndication, The emerging model for business in Internet era.
A fenti tanulmánysorozat CSÓRI BALÁZS: ÚJ GAZDASÁG AZ INFORMÁCIÓ ÉS A HÁLÓZATOK című díjnyertes TDK (2001 évi TDK, BKÁE) dolgozata alapján készült.
Új gazdaság: az információ és a hálózatok (4) - Az információ gazdaságtana
Az információ nemcsak az információs gazdaságra épülő vállalatokban játszik meghatározó szerepet, hanem olyan ágazatokban is, amelyeket nem köthetünk közvetlenül az információs gazdasághoz.