2p

A techóriás laboratóriumi eredményekhez, orvosi diagnózisokhoz és kórházi ápolási dokumentumokhoz jutott hozzá egy egyébként törvényesnek látszó akcióban. Az adatokat a cég közlése szerint egy új szoftver kidolgozásához használják fel, és ez szerintük a betegeknek csak jó lesz - de attól még egyiküket sem kérdezték meg, hogy hozzájárulnak-e az információk továbbadásához.

A Google médiaóriás titokban amerikaiak millióinak egészségügyi adataihoz jutott hozzá az Egyesült Államok 21 tagállamában - jelentette a The Wall Street Journal című amerikai lap.

A Google az Egyesült Államok második legnagyobb egészségügyi szolgáltatójával, a missouri székhelyű Ascension-hálózattal együttműködve szerzett meg a többi között laboratóriumi eredményeket, orvosi diagnózisokat, kórházi ápolási dokumentumokat.

Fotó: Jeff Chiu / Associated Press
Fotó: Jeff Chiu / Associated Press

A Google - amely tőzsdén bejegyzett részvénytársaság - azt állítja, hogy a titokban megszerzett adatokat olyan új szoftver készítésére kívánja felhasználni, amely személyre szabott egészségügyi kezelési lehetőségeket javasol majd a felhasználóknak.

A The Wall Street Journal értesülései szerint sem az orvosokat, sem a betegeket nem értesítették adataik felhasználásáról. A lapnak egy neve elhallgatását kérő forrás azt mondta: "eddig legalább 150 Google-alkalmazott fért hozzá tíz- és tízmilliók adataihoz".

A lap által megkeresett adatvédelmi szakértők azonban kifejtették: a Google akciója törvényesnek látszik, hiszen egy 1996-ban hozott törvény értelmében a kórházak megoszthatják üzleti partnereikkel a náluk kezelt betegek adatait.

A Google szóvivője is nyilatkozott a lapnak. Leszögezte: a vállalat a szövetségi törvényeknek megfelelően járt el és "robusztus védelmet biztosít" a betegek adatainak.

A The Wall Street Journal mindazonáltal megjegyezte: az Ascension alkalmazottai megkérdőjelezték az adatgyűjtések módját és az adatok megosztását.

Az internetóriást egyébként az elmúlt időszakban gyakran érték erőteljes bírálatok az adatvédelem elhanyagolása, vagy egyenesen megsértése miatt. Szeptemberben például a versenyjogi és fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) 150 millió dolláros büntetésre ítélte, mivel a cég egyik leányvállalata, a YouTube megsértett egy gyermekek magánéletét és adatait védelmező törvényt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!