5p

A nyár elején a TV2 ügyes húzással előzték be az RTL Klubot, köszönhetően a Bezár a bazár sikerének. Sokáig kereste erre a kérdésre a megoldást az RTL Klub, végül A mi kis falunk jelentette a megoldást, a napi ismétlés segített a csatornának.

Ahogy arról az mfor.hu heti tévés összefoglalóiban beszámolt, júniusban ügyes húzással borította fel az RTL Klub előzetesen tervezett nyári menetrendjét a TV2. A csatorna ugyanis az új adásokat ismétlésekkel vegyítette, így később lett vége a tavaszi évfolyamnak. Ez pedig elég volt ahhoz, hogy az RTL nyárra tervezett műsorrendjét megtorpedózzák. A Bezár a bazár miatt ugyanis a csatorna várakozásánál sokkal gyengébben teljesített az RTL török sorozata a Megtörve. Ezért azt két hét után áttették a délutáni műsorsávba, a Fókusz, Barátok közt, duó ugyanakkor kevés volt a Majka és Tilla vezette vetélkedő ellen. Az RTL tett egy tétova kísérletet arra, hogy a korábban az RTL II-n vetített Oltári csajokat állítja szembe a gameshow-val, ám nagyon gyorsan átgondolták ezt. A végső megoldás az lett, hogy minden este ismétlik A mi kis falunk korábbi epizódjait.

Érdemes megjegyezni, hogy a TV2 nem csak az RTL Klub, hanem a sajtá terveit is módosította. Korábban ugyanis a Hegyi doktor - Újra rendel című sorozat került volna műsorba. A Bezár a bazár ugyanis olyan számokat produkált, ami a csatorna vezetőit is meggyőzte, és a német széria helyett Majkáékat tartotta műsoron, sőt még növelte is a jelenlétüket, ugyanis a közkedvelt műsorvezető páros egy korábbi produkcióját, a Legbátrabb párost is elővették az archívumból. Más kérdés, hogy ez nem jött be, ami abból a szempontból nem nagy meglepetés, hogy annak bemutatásakor sem hozott átütő számokat.

A mi kis falunk mindent visz
A mi kis falunk mindent visz

A Bezár a bazár tehát a TV2 aduásza lett, a csatorna viszont most ismét büntetést kapott a műsor miatt. Médiatanács ugyanis újra megbírságolta a TV2 Csoportot, ezúttal 2,8 millió forintra, mert egy meztelen játékos - ugyan kitakarva - vitt végig egy játékot. Ebből egy részletet mutattak a Mokkában, ám csak 12-es karikával került képernyőre.  A műsor kapcsán egyébként nem ez volt az első büntetés amit kiszabott a Médiatanács.

A múlt héten egyébként változott a TV2 műsorrendje, hiszen elindult az Áll az alku új évada. A táska nyitogatós vetélkedő egykoron igazi közönségkedvencnek számított, mostanra azonban úgy tűnik eljárt felette az idő. Hiába van ugyanis a Bezár a bazár révén erős felvezetése, a műsor csak a csatorna átlagos közönségarányát tudja hozni a 18-49-es korcsoportban.

Ami a műsorváltozásokat illeti, arra következő hetekben is számíthatunk. Így július 26-tól a Madárka minden hétköznap dupla epizódokkal fog képernyőre kerülni, a TV2-n emiatt a Walker a texasi kopóból az eddigi kettő helyett naponta egy rész lesz, míg a Szerelmem, Ramón egy órával előbb kezdődik.

Ennél fontosabb változás, hogy a nemrég elfogadott új médiatörvény szabályozza a jelentős befolyásoló erővel rendelkező médiaszolgáltatók (így az RTL Klub és a TV2) esti híradóinak hosszát. A hírműsorok augusztus 1-től maximum 45 perc hosszúak lehetnek, írta a Sorozatwiki. Ez a TV2-t érinti érzékenyebben, hiszen a Tények eddig 60 perces adásokkal jelentkezett. Ezt a csatorna jelentősen megvágja, hiszen a jövőben csak 25 perc hosszú lesz a híradó. Ezt követően 18:30-kor Tények Plusz névvel egy új hírműsor indul. Utóbbi - csak úgy mint most a Tények - 19 óra körül ér véget, így az esti szórakoztató műsorok időpontját nem érinti a változás. A változtatásra július 29-től kerül sor.

Július 29-től az RTL Híradó nagyjából 8 perccel rövidebb lesz, azonban az RTL-nél is megoldották hogy ne legyen kevesebb aktuális műsor, olvasható a Sorozatwiki oldalán. Az RTL Klub tévéműsorából az látszik, hogy a Fókusz nagyjából ugyanannyi idővel lesz hosszabb, mint amennyivel az RTL Híradó rövidebb. Így a csatorna magazinműsora innentől pontban 19 órakor kezdődik majd. Az esti szórakoztató műsorok kezdését itt sem érintik a kora esti változások.

Visszatérve a múlt hét krónikájára érdemes kiemelni, hogy a Ferencváros BL-selejtező mérkőzését viszonylag élénk érdeklődés kísérte, ami a két nagy kereskedelmi tévé közönségarányán is látszott, hiszen a találkozó idején azok gyengébben teljesítettek. A Fradi továbbjutását hozó meccs a kereskedelmi célcsoportban 10 százalék feletti közönségaránnyal futott, míg a teljes lakosság esetén top 10-es műsor lett.

 

Összefoglalva a 28. heti számokat a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub meg tudta tartani a vezető helyét, a közönségaránya 11,4 százalék lett. Ugyan az RTL az egy héttel korábbihoz képest visszacsúszott, de náluk is nagyobbat gyengült a fő vetélytárs, így leszakadt tőlük a TV2. Egy főműsoridős időszakot vitt el egyébként a csatorna, a többi estét az RTL Kliub nyerte a 18-49-es célcsoportban. Javított a F+ (5,4% SHR), míg a Cool (2,1% SHR) alacsony szinten stagnált. Minimálisan tudott javítani a Viasat 3 (1,5% SHR), és a Duna TV (1,2% SHR) is megismételte az egy héttel korábbi közönségarányát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!