3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az uniós közbeszerzési értesítőben is megjelent a Mészáros Lőrinc testvérének legutóbb megszerzett munkájáról szóló hirdetmény. A dokumentumok szerint a felújítás végül család biznisszé nőtte ki magát.

Legyen szó a Mészáros család bármely tagjáról, úgy tűnik, kiválóan alakult számukra az év vége. Mint arról a 24.hu beszámolt, Mészáros Lőrinc mellett a testvére is milliárdos nagyságrendű munkára szerződött a karácsony előtti napokban - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. Lapunk megtudta, hogy mely cégekkel működik együtt és kiket ütött ki a nyeregből az eljárás során.

A közzétett hirdetmény szerint december 20-án kötött szerződést az Ipoly Erdő Zrt. a Híd-Tám Kft.-vel. Ennek értelmében a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgy panzió közötti szakaszokat kell Mészáros János cégének felújítania. A részletezés szerint a két szakaszon összesen 9 állomást és 14 000 vágány-folyómétert érint a felújítás.

A munkát nettó 1,15 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a Híd-Tám Kft., az összeg 160 millió forinttal olcsóbb a projekt becsült költségénél.

A Királyrét kisvasút egyik állomása (Fotó: Wikipedia)
A Királyrét kisvasút egyik állomása (Fotó: Wikipedia)

A cégen kívül érvényes ajánlatot nyújtott még be

  • az A-Híd Építő Zrt., mely nettó 1,8 milliárdért végezte volna el a munkát,
  • valamint a Királyrét Kisvasút Konzorcium, melyet a Börzsöny 2020 Kft, a Pálya-Vasút Kft. és Mészáros Lőrinc vejének cége, a Homlok Épíő Zrt. alkot, ők nettó 1,16 milliárdért végezték volna el a munkát.

Így a legalacsonyabb ajánlatának köszönhetően vitte el a munkát Mészáros Lőrinc testvérének cége, aki azonban nem feledkezett el a család többi érdekeltségéről és a barátokról sem. Mint az közbeszerzési hatóság honlapján közzétett összefoglaló dokumentumból kiderül, a munkát alvállalkozók segítségével fogja elvégezni. A tervezést, pályaépítési és fenntartási feladatokat, vízépítést, útépítést, forgalomtechnikai és magasépítési munkákat adja ki alvállalkozásba. A dokumentum szerint két céget fog bevonni a kivitelezésbe:

  • a Mészáros Lőrinc üzlettársának érdekeltségébe tartozó, az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t,
  • valamint a Mészáros Lőrinc és felesége tulajdonában lévő V-Híd Zrt.-t.

A Híd-Tám Kft. 2016-ban került Mészáros János tulajdonába, melynek köszönhetően a cég is új lendületet vett. A 2015-ös 96 milliós árbevétel 2016-ra 712 millióra emelkedett, majd 2017-ben ennek többszörösét, 2,7 milliárdot könyvelhetett el a társaság, 2018-ra pedig tovább gyarapodott a kassza, ahova 5,8 milliárd forint folyt be. Bár a 2019-es év adataira még néhány hónapot várni kell, az már látszik, hogy visszaeséstől nem kell tartania a cégnek. A mostani felújítási munkák előtt októberben szerződött le a társaság a Közúttal hídfelújítási feladatokra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!