4p

Ez a cikk Privátbankár.hu / Mfor.hu archív prémium tartalma, amelyet a publikálástól számított egy hónap után ingyenesen elolvashat.
Amennyiben első kézből szeretne ehhez hasonló egyedi, máshol nem olvasható, minőségi tartalomhoz hozzáférni, akár hirdetések nélkül, válasszon előfizetői csomagjaink közül!

Nem akármilyen tevékenységgel foglalkozik az a társaság, melyben idén februárban szerzett részesedést a válogatott focista, jelenleg az NBI-be feljutott DVSC csapatkapitánya, Dzsudzsák Balázs.

Dzsudzsák Balázs minden jel szerint készülhet a sportolói pályafutása utáni időszakra, a több lábon állás jegyében történhet az is, hogy ma már több ágazatban is van érdekeltsége a DVSC középpályásának. Idén pedig egy újabb területen látott jó lehetőséget.

2021. február 18-ától ugyanis Dzsudzsák Balázs a Nyírlugoson bejegyzett Első Magyar Léghajógyár Kft. egyik (kisebbségi) tulajdonosa - vettük észre az Opten adatbázisában.

Elismerjük, ha ez a történet április elsején látna napvilágot, többen gondolhatnák, hogy áprilisi tréfáról van szó, pedig nem. A háttérben egészen messzire vezetnek a szálak - földrajzilag és tervek szintjén egyaránt.

Az Első Magyar Léghajógyár Kft. egy egészen friss alapítású társaság: 2020. október 2-án jegyezte be a cégbíróság 3 millió forintos jegyzett tőkével. Fő tevékenysége pont az, amire a cég elnevezéséből következtetni lehet: légi, űrjármű gyártása.

Ezen kívül mással nem is terveznek foglalkozni, hiszen egyedüli tevékenységként jelölték meg ezt a cég alapításakor.

Fotó: Atlas LTA/Facebook
Fotó: Atlas LTA/Facebook

A kezdeti, alapításkor összeállt tulajdonosi kör azonban az elmúlt 8 hónapban alaposan átalakult. A céget három másik társaság hozta létre:

  • többségi tulajdonrésze volt a debreceni székhelyű RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • mellette a kecskeméti Edubox Bt.
  • és a nyírlugosi Mopi-Trade Kft. rendelkezett tulajdoni hányaddal.

A cégbírósági dokumentumokból kiderül, hogy ez a tulajdonosi kör alig két hónapig élt, hiszen decemberben a többségi tulajdonos, RTS Vízvágó Kft. a tulajdonrészéből 600 ezer forint névértékű részt eladott az izraeli Atlas LTA Advanced Technology nevű cégnek. Ezzel a társaság 20 százalékos részesedést szerzett 2020. decemberében. Arról, hogy kik is ők és mivel foglalkoznak pontosan, egy picit később.

Erre rá két hónapra, idén februárban a kecskeméti Edubox Bt. is eladta üzletrészét, a 450 ezer forint névértékű részesedést 450 ezer forintért Dzsudzsák Balázs vásárolta meg. Ezzel 15 százalékos részesedést szerzett az Első Magyar Léghajógyár Kft.-ben. Jelenleg tehát 4 tulajdonosa van a cégnek:

  • 50 százaléka van az RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • 20 százaléka az Atlasnak,
  • 15-15 százaléka pedig a Mopi-Trade-nek és Dzsudzsák Balázsnak.

A többségi részesedéssel bíró cég, az RTS Vízvágó Kft. főtevékenységként fémfelület-kezeléssel foglalkozik, tulajdonosa pedig Végh Sándor és családja. A fémfelület-kezelés és a léghajók közötti kapcsolatot maga Végh Sándor jelenti, aki a dehir.hu szerint a világ egyik legtapasztaltabb ballonos kapitánya, hatszoros magyar nemzeti bajnok, ehhez Európa-bajnoki második helyezés is társult 2003-ban. Öt nagy nemzetközi hőlégballonverseny győztesének is mondhatja magát. 15 éven át ő szervezte Debrecenben a nagyszabású hőlégballonos versenyeket – ezek között Európa- és világbajnokság is volt.

Izraeli léghajó-álmok

Ám ma már nem Végh Sándor az egyetlen ebben a körben, akinek a légiiparral van kapcsolata. A tavaly decemberben részesedést szerző izraeli Atlas LTA Advanced Technology is hasonló területen tevékenykedik, sőt. Igencsak nagyszabású elképzeléseik vannak a jövőről. A céget 100 ezer izraeli sékel (jelenlegi árfolyamon mintegy 9 millió forint) tőkével az ukrán származású Gennadij Verba alapította néhány izraeli barátjával közösen azzal a céllal, hogy „a levegőnél könnyebb” járműveket: léghajókat, gázzal működő ballonokat és más szálló légieszközt gyártson a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

Szeretnék megépíteni a világ leginkább környezetbarát légi járművét, melynek tágas belsejéből, kényelmes székeken ülve tekinthetnek ki az érdeklődő turisták hatalmas ablakokon át a látványosságokra. A tervezett léghajójukon egyszerre 17 ember utazhat. A 72 méter hosszú és 21 méter magas léghajó 300-1500 méteres magasságon siklik majd 60-90 km/órás sebességgel, elektromos motorjának köszönhetően szinte teljesen hangtalanul.

Dzsudzsák Balázsnak ez már sorban a negyedik érdekeltsége

A léghajó-gyártásra létrehozott cég sorban a negyedik érdekeltsége a focistának. Legelőször 2017-ben alapította meg a DB7.hu Kft.-t, mely sportszer-kiskereskedelemmel foglalkozik, majd két évvel később az egészségügy területére is belépett. Többedmagával 2019 februárjában veresegyházi székhellyel megalapította az egyéb humán-egészségügyi ellátással foglalkozó Rába Medical Center Kft.-t, melyben az ugyanekkor alapított, vagyonkezeléssel foglalkozó Rába Medical Invest Kft.-n keresztül tulajdonos a focista.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!