3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Negyedszer is ők végeztek az élen a GKI Digital felmérésén.

Változatlanul az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, negyedszer is a lista élére került - derül ki a GKI Digital szerdán közzétett, a vállalkozások tavalyi forgalma alapján készült felméréséből.

A piackutató 2015 óta készít nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb online kiskereskedőiről. Az idei összefoglaló szerint a második helyet 2016 és 2017 után ismét az eMAG szerezte meg, a román webpláza évről évre közelebb kerül az újra magyar kézben lévő piacvezetőhöz.

A harmadik helyen ezúttal is a Media Markt online áruháza végzett, ezzel a műszaki áruházlánc továbbra is az ország legnagyobb offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplője.

Egy helyet javítva a negyedik helyen zárt a Tesco online áruháza. A tavalyi újonc, a 220 volt műszaki áruház idén három helyet javítva az ötödik helyet szerezte meg a listán. Az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként megőrizte hatodik helyét az Ipon. A Mall.hu három helyet csúszva a hetedik helyre került.

Az Alza.hu, a cseh piac legismertebb és legnagyobb e-kereskedője Magyarországon csak 2017 őszén kezdett aktív marketingbe, ez mégis elég volt ahhoz, hogy az éves összesítésben a nyolcadik helyre érkezzen, ezzel a növekedési ütemmel a jövőben egyértelmű kihívója lehet a dobogós szereplőknek - közölte a GKI Digital.

Két fokot lecsúszva, a kilencedik helyen végzett az Aqua Electromax, ugyanakkor a műszaki áruház eredményével továbbra is a legnagyobb a 90-es évek végén alapított magyar webáruházak közül. A toplista tizedik helyén álló Libri-Bookline az előző évihez képest egy hellyel lépett vissza.

A GKI Digital összesítése szerint a toplista szereplői tavaly együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel az első tíz kereskedő adja a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 37 százalékát, amelyhez összesen több mint 5,5 millió sikeres rendelés társult.

A tíz legnagyobb webáruház tavaly is növelni tudta piaci súlyát, forgalmuk 26 százalékos növekedési üteme csaknem 44 százalékkal meghaladta a tavalyi évre jellemző átlagos piaci bővülést.

A tájékoztatás szerint az élen álló hármas között a lista négyéves történetének legszorosabb eredménye született, a dobogósok mögött pedig egyre komolyabb szakadék kezd kialakulni.

A GKI Digital kiemelte azt is: a gyorsan mozgó napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Az első tízbe ugyan még csak a Tesco Online fért be, de az áruházlánc saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe. Ebben a szegmensben a "régi motorosnak" számító G'Roby-t az Auchan Online már működésének első teljes évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre.

A háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. A Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online tortából, de a társaság idén tavasszal szintén közvetlen konkurenciával került szembe, mivel elindult a DM is a saját webáruházával.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!