4p

Úgy tűnt, hogy a TV2 késő őszi műsorrendje fel veheti a versenyt az RTL Klubéval. A nézők azonban másképp gondolták, a nagy vesztes Majka és a Nyomd a gombot, tesó lett, amit túlzás nélkül nevezhetünk bukásnak. A TV2 most egy trükkel próbál életet lehelni az esti műsorkínálatba.

Egy erős szereplőgárdával induló napi sorozattal, a Mintaapákkal és Majka új, pörgős vetélkedőjével indult neki a késő őszi időszaknak a TV2. Mindkét műsor ígéretesnek tűnt előzetesen, hiszen a sorozat eredeti verziója is nagy siker, és a Szlovákiában készült verzió is magas nézettséget hozott. A TV2 ráadásul nem bízta a dolgot a véletlenre, és olyan ismert színészekkel dolgoznak a Mintaapákban, mint Fenyő Iván, Szabó Kimmel Tamás, Stohl András vagy éppen Klem Viktor. Ennek ellenére jó közepesnek lehet talán aposztrofálni azt, hogy a csatorna átlagos közönségarányát minimálisan felül tudja múlni a műsor.

Magasabb számokat vártunk a Mintaapáktól (Fotó: TV2)
Magasabb számokat vártunk a Mintaapáktól (Fotó: TV2)

Ennél is gyengébb számokat hozott a Nyomd a gombot, tesó!, amely a Bezár a bazár után kifejezetten komoly csalódás. Majka vetélkedője pedig papíron nem lett volna rossz, ám a nézők mégsem szerették meg. Eközben a vetélytárs RTL Klub nem két, csupán egy nagyon hosszú Konyhafőnök VIP-t állított szembe, amely kétélű fegyvernek tűnt, ám mint a számok bizonyítják a dolog bejött. Már az első héten is túlszárnyalta a gasztroműsor a TV2 produkcióit, a 47. héten pedig tovább robogott ennek révén az RTL Klub. A Konyhafőnök VIP továbbra sem talál kihívóra: a műsor minden hétköznap este magabiztosan nyerte saját sávját, és összességében 18,5 százalékos közönségaránnyal zárta az adáshetet. A séfek csatája ezúttal is több mint a dupláját verte a versenytárs vele azonos idősávban futó két új műsorára (18,5% SHR vs. 7,6% SHR).

Nem véletlen, hogy a TV2 megpróbál valamit húzni, mindezt úgy kellene nekik, hogy ne kelljen lecserélni a műsorstruktúrát. Erre végül az lesz a 48. héttől a megoldást, hogy a Tények Plusz után marad továbbra is a csatorna vadonatúj napi sorozata, a Mintaapák. Ezt követően viszont helyet cserél a következő két program, 20:35-re kerül Ördög Nóra és Stohl András realityje az Újratervezés. A műsor finoman szólva sem ütötte meg a nézők ingerküszöbét, és azt tippelnénk, hogy a korábbi kezdési időpont sem fog csodát tenni. A Nyomd a gombot, tesó! lesz az átszervezés vesztese, ami nem meglepő azt figyelembe véve, hogy elhasalt a gameshow. Majka új vetélkedője az eddigiekhez képest egy órával később 21:35-kor fog kezdődni, és várhatóan nagyjából 23 óráig tart majd.

A hétköznapok statisztikája kapcsán érdemes egy rövid kitérőt tenni a múlt keddi válogatott meccsre. A Wales elleni Európa-bajnoki selejtező elég jó számokat hozott. A közönségarányt tekintve a fiatalabb generáció körében volt népszerűbb, hiszen 15,6 százalékos közönségarányt ért el. A teljes népesség esetén a tévék előtt ülők 14 százaléka nézte a meccset, ami így is félmillió nézőt jelentett.

Megállíthatalan az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)
Megállíthatalan az X-Faktor (Fotó: RTL Klub)

Ha a hétvégi programokra áttérünk, akkor ki kell emelni az X-Faktort, ami mind a két fontos célcsoportban tarolt. A második élő adás 30 százalékos közönségarányt ért el a fő kereskedelmi célcsoportban, a tehetségkutatót showműsort a teljes lakosságból 1 millió 64 ezren látták. Nézőszámban egyébként ettől csak minimálisan maradt el a Sztárban sztár leszek!, amelynek fináléját 1 millió 54 ezer ember nézte, így az évad legnézettebb adása lett.

A 47. héten tovább nyílt a nézettségi olló az RTL Klub javára a 18-49 éves korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között). A csatorna hétből hat estét megnyert és átlagosan 17,3 százalékos közönségarányt ért el. A vasárnap vigasztalódó TV2 átlagos heti közönségaránya 9,7 százalék volt.

 

 

 

Ismét erősíteni tudott a Film+, amely a kereskedelmi célcsoportban esténként átlagosan 5,5 százalékos közönségarányt ért el. Ettől jócskán elmaradt a másik RTL-es kábeladó, a Cool, amely 2,9 százalékot jegyzett, majd őket a Viasat3 követte (2,1% SHR). Szokásos módon a középmezőnyt a Duna TV (0,9% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!