1p

A japán autógyártók közül elsőként a Honda az év közepén megkezdi a részben önjáró, 3-as SAE szintű autók értékesítését.

A SAE (Society of Automotive Engineers) International 2014-ben egy szabvány formájában definiálta az autonóm gépjárművek terminológiáját, illetve megfogalmazta azok szintjeit az automatizáltság tekintetében.

Honda-márkakereskedés (Forrás: Depositphotos)
Honda-márkakereskedés (Forrás: Depositphotos)

Olvashatunk vezetés közben

A 3-as szint már magas automatizáltságot jelent, a vezetőnek például bizonyos feltételek mellett nem kell a forgalomra figyelnie, és például olvashat vagy tévét nézhet.

A 3-as SAE szintű autók azonban csak lassú haladás során vagy közlekedési dugóban lehetnek automatapilóta üzemmódban. A vezetőnek kötelező a vezetőülésben ülnie, hogy szükség esetén bármikor visszavegye a gépkocsi irányítását. Ilyen, 3-as SAE szintű autókat az Audi már árusít Japánban.

A legmagasabb SAE-szint az ötös. Az ilyen autókban a tervek szerint már nem lesz kormánykerék és az utasok a hátsó üléseken foglalnak helyet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!